söndag 29 januari 2012

The last appearance..... :0(

Igår var det sista gången vi hade framträdande på revyn, å det var med tungt hjärta som jag stängde dörren efter mig igår. Hade så gärna viljat dra ut på det en stund till, ett liiiitet tag i alla fall. Faktiskt så trängde tårarna upp i ögonen igår då vi stog på scenen och blev tackade av bygden och framför allt hyllad av publiken. Innan vi börjar så provsjunger vi alltid å sedan laddar vi nere i källaren, och då vi kom ner igår så stod där en giftgrön drink och väntade på oss. Så det lugnade ju nerverna en del ;0) Just den sammanhållningen som man har, och att få ladda tillsammans med musiken å ljudet å ljuset e så skön. Igår gästspelade också Gunnar, och det gick inte att ta miste på att han tyckte det var kul. Han och Maj-Lis har av orsaker inte kunnat vara med i år, men dom har varit med oss ändå på en del träningar och bakom scenen på en del föreställningar, och dom var självskrivna på middagen efteråt igår. Ja som sedvanligt så hade vi middag eller bartömning efter revyn igår för att fira oss för att vi varit så förbannat duktiga! ;0) Nu blev det ju inget sjöslag om ni tror det, men kul var det!!! Jag hade gjort placeringskort till varje en i revyn, musiken, ljud, ljus å serveringen där jag skrivit en vers om varje en och vad jag tyckte bäst om hos den personen. Tror det blev väldigt uppskattat faktiskt, det hördes så i alla fall. Vi fick landöröding med hjortronsås och snuskigt goda potatisar till, å till det vin eller öl och snaps. Sedan tårta, kaffe å aveq (hur det nu stavas), och då fick man blanda som man ville. Å det tog Joe fasta på å blandade (dock av misstag) en bus-snaps till Håkan bestående av Baileys å Beska droppar (20/80). Kan tala om att det skar sig regält och såg ut som något helt annat.... ;0) Men Håkan var man nog å smakade på det, å det var tydligen bättre än Beska droppar som dom var. Men smaka fick räcka, ha ha ha! Satt länge och surrade och skrattade och trots att vi var påväg hem redan kl tolv var klockan halv två innan vi kom oss iväg med skrattet och lyckan bubblande i magen, men samtidigt med en känsla av vemod. Det var svårt att somna igår kväll, ville liksom behålla känslan en tag till. Nu vet jag förresten till 100% att jag tog rätt val där förrut (inte min förlust så att säga....) så nu e det bara å våga å släppa taget å kasta sig ut igen.... ;0) Lägger ut lite bilder från INNAN själva föreställningen, så kommer bilder FRÅN föreställningen sedan ;0) Har förresten köpt mig en ny telefon, min nuvarande är sprucken och lindad med silvertejp... Det blev en iPhone 3gs...jag som svurit på att jag aldrig sku köpa mig en iPhone. Men det blir inte alltid som man tänkt sig, å jag e så här i efterhand rätt nöjd med den. Men det tar nog ett tag å lära sig den....
Snart dags för ca 170 pers å ta plats...
Sune i "holken/skomucken" där ljud och ljus sköts från.

Våran eminenta och underbara orkester, Januarifamiljen. Håkan, Olle och Joe.
Giftgröna drinkar och praliner är en bra uppladdning ;0P
Kjell S å Sivan laddar!
Likaså Else-Marie och Olle!
Nerverna är på helspänn så här strax innan föreställningens start!

Bästa Johanna provsjunger innan föreställningen!



*Bild från iphone3gs.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar