torsdag 19 januari 2012

Stor effektivitet!

Nu e det ett par dagar sedan jag sist skrev, men det har ju inte hänt nå speciellt, å då er det ju ingen mening å skriva något, kan ma nju tycka. Det har varit töväder ett par dagar så att snön har kunnat packas ihop en hel del å så att det blivit hårt. Så hårt så att hundarna kan gå uppe på snön, vilket inte e positivt hela tiden eftersom nu kan dom gå långt igen å e inte begränsade till gården. Så det e väll två sidor av det.... Igår morse hade jag fått nog av håret som vuxit som ogräs, så jag var iväg å klippte mig hos Fia, å hon e så duktig!!! Rekomenderar alla att åka och klippa sig hos henne! Jag e sjukt nöjd! Idag då jag kom hem efter jobbet fick jag en oväntad energikick, vart den kom från vet jag inte! Jag började med att skotta gården och uppfarten och bar in ved. Inne diskade jag, städade av spisen, vattnade blommorna, vek tvätten och la in, städade toaletten och dammsög å så tränade Ninisen på å duscha. Han måste ju stegvis vänja sig så han lär sig, duschade bara lite på ryggen och nacken och han var jätte duktig :0) Å så satte jag upp förstorningarna av mina älskade bebisar, det blev så fint!!! Har en förstorning kvar av oss alla tre, men har ingen ram till den än :0( Så nu har jag inget som hänger över mig till helgen annat än om möjligt snöskottning. En sak är helt säkert, det e att jag å pappa ska skotta av altanen på lördag eller söndag eftersom den har gett lite vika av all snön som kommit, å nu då det blev tö så blev det för tungt. I morgon är det fredag å då är det ju revy!!!! Jiippie! Å sedan är det lördag å då är det också revy!!! Dubbel Jippie!!!!!!!!! :0D Nu ska jag kasta omkull mig i soffan å inte göra ett handtag mer ikväll! Tjipptjipp!

"Man borde verkligen använda kameran som om du imorgon skulle vara blind" / Dorothea Lange

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar