onsdag 4 januari 2012

Jävla plogbilshelvete!!!!!!!!!

FÖRBANNADE JÄVLA PLOGBILSHELVETE!!!!!!! Som vanligt så snöar, å snöar, å snöar å snöar det, (ska det aldrig ta slut?) å jag visste att det var oskottat hos mig, men med en subaru tar man sig fram även i djupsnö. Till en viss grad.... morr! Kommer körandes hem i snöyran å missar infarten totalt, för det finns ingen infart!!!!!!!! Plogjäveln hade plogat igen hela min infart så det var en snöplogkant på ca 70 cm. Å där tar sig inte subarun fram, det finns gränser. Var ju bara å pulsa upp å hämta skoveln å börja skotta. Stenhårt!! Lyckades efter många fula ord att få till en öppning så att bilen gick igenom å jag kunda slira upp, men fan vad förbannad jag var. Så skulle jag titta på skidskytte, då nästa helvete började. Var det ingen mottagning på parabolen, antagligen snö på den. Skulle ut på ballikongen å sopa bort det då dörren inte går att öppna mer än ca 10 cm pga alla snö på utanför. Ännu fler fula ord kom till användning och jag lyckades pressa upp dörren med våld så den var ca 20 cm öppen och lyckades tränga mig ut där. Vilken jäkla tur at jag gått ner så mycket i vikt. På ytterdörren nere fastnar det snö längst ner på kanten så antingen går den inte å stänga eller nästan inte å öppna. JAG HATAR VINTERN!!!! (Just nu i alla fall). Få se om jag kommer mig ut i morgon, om inte så är jag ju lugnt insnöad. I morgon är det också premiär för revyn, å jag e sjukt nervös ska jag säga! Gruvar mig massor, fast att jag vet innerst inne att det kommer både å bli å gå bra. Men första föreställningen är alltid scary! Första dagen på jobbet idag efter ledigheten, ögonen gick i kors i morse. Men hade så få barn idag så det var en lugn å skön början. Slutar tidigt i morgon, så då hoppas jag att pappa har skottat av gården här som vi dealat om idag. Jag sku fixa en "kostym" tills i morgon om han skottade gården åt mig. Å "kostymen" är kirrad å klar efter lite pyssel å x antal meter sytråd. Tror den går hem hos publiken! :0S Nu ska jag glutta på texterna, men c ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar