söndag 22 januari 2012

Vem behöver ett gym då man kan få skotta 15 kubik med snö?

I år kommer det inte att bli någon sommar, kan inte finnas en chans i världshavet att det skulle kunna bli det. Och det av den enkla anledningen att snön kommer aldrig att hinna snälta bort, för det kommer bara mer och mer och mer!!! Pappa var så snäll och skottade åt mig i fredags, och nu har det snöat å drivit så det måste skottas igen, när ska det ta slut???? Sedan känns saker och ting lika tungt som snön som faller nu. Det finns gånger då man måste inse att ibland är det dags att bryta och gå vidare, man kan inte bara vänta och vänta på att ting ska ske, det sker inte av sig själv. Det e lite trist faktiskt, men det kändes ändå som att valet var rätt, å det ska jag erkänna att det fanns saker som gjorde valet lättare och kanske inte lika tungt... Men vi får se, valet att bryta och se framåt var nog rätt ändå. Beklagar.... Igår var det revy, näst sista helgen :0( Fan vad jag kommer att sakna det då det är slut. Det var fullsatt igår å en bra publik, men jag var mer nervös än vad jag varit hittills, och det berodde på att repetitionerna av sångerna innan föreställningen var en total katastrof, självförtroendet sjönk 25 steg neråt. Men då det var dags så funkade nästan allt perfekt, inte så stora fel så publiken borde ha märkt det. Men jag stod å kollade på Håkan å väntade på att han skulle nicka lite fint mot mig då jag skulle börja, men han nickade inte för han trodde att Olle skulle göra det så det blev liiiiite fel, men dom e så flink så dom ordnade upp det. Tack!!!!! :0* Alla gav järnet å lyckan bara sprudlar då man e på scenen, hoppas publiken ser hur kul man har! Efteråt så åt vi som tradition tillsammans å satt och surrade länge, och jag och bästa Johanna funderade om jag skulle pröva bagage-metoden eller käpp-metoden..... (internt skämt) men jag avstod båda tillsvidare ;0) Idag har jag krossat min kropp men framför allt rygg genom att skotta av all snö å is av altanen, ca 15 kubik som skulle lossas å sedan kastas över räcket. När det var klart så såg jag att altanen hade fått en otäck lutning, det hade rasat så mycket av taket och fallit så mycket snö att det hade lossnat inne vid väggen. Ca 20 cm höjdskillnad.... Resultatet är en snöfri altan och en 1,5 meter hög snöhög utanför som smälter till midsommar om jag har tur. Sedan var det till å skotta av gården och infarten, och sedan känns det som om ryggen har gått av. Får se om jag överhuvudtaget tar mig upp i morgon....om inte så får pappa fråga Dr Wiklund om piller ;0P Det e ju en jäkligt bra träning, men det e sådana här gånger man verkligen önskar man hade en stor stark karl till hjälp, om inte annat för å massera en sedan ;0)
Halva altanen skottad!
Hela altanen skottad!!!
Snö, snö, snö å ännu mer snö....

"Snön har börjat smälta in i omgivningen" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar