söndag 12 februari 2012

En resa med älskade syster!

Tänk om veckan kunde gå lika fort som helgen, även fast att jag inte har något spec å se fram emot nästa helg så vill jag ha helg nu. Förra veckan ville jag ha torsdag för då sku vi ju ut å käka, vilket blev suveränt trevligt. Och kommande torsdag har jag också en torsdagsdate, men då med Kjell-Erik på radion, vi ska prata lite om ett ev kommande program. Mer säger jag inte, men jag tror det kommer å bli bra ;0) Men sedan e det helg, å jag önskar jag hade något spec å se fram emot som gör att veckan går fortare, men nej....fast mycket kan ju hända på en vecka :0) Helgen som varit har varit luuuugn, mest "åkt" skidor hela helgen. Igår kväll var jag till Johanna å åt middag å tittade på "hopp"film. "Hopp"film e sådan där spännande filmer där det e skiiiiiit spännande och så plötsligt så -Waaaaahhhhh! Så man hoppar till i soffan å skriker för man sprätter med. Så man sitter å kollar på den med skräckblandad förtjusning. Idag började jag dagen med en lååååångpromenad med pojkarna i det soliga vädret, det gäller å suuuuuuuuuuga i sig all D-vitamin som man kan få nu då solen börjar titta upp ovanför grantopparna. Nu på kvällen var jag till brorsan å drack kaffe och surrade och löste korsord med Alva, så skönt att saker e som vanligt igen :0) Men just nu har jag lust å bara sätta mig på ett plan å flyga långt bort och inte komma tillbaka förän allt löst sig på bästa sätt och ordnat upp sig. "Jag skulle velat ta med mig syster yster och barnen och resa bort till ett soligt och varmt ställe där Lova kan leka hela dagarna i vattenbrynet och där vi kan gå tillsammans och plocka snäckor på stranden. Låta Pelle bada och få plaska i det varma vattnet och vi äter söta melonskivor under parasollet. Ta Pelle i vagnen och Lovas mjuka hand i min när mörkret lagt sig och gå ut i den ljumma kvällen och äta på en resturang nere vid havet medan cikadorna spelar i träden. När tomteblossen slocknat och glassen är slut och barnen somnat så sitter jag och älskade syster på balkongen och pratar som bara vi kan göra medan månen speglar sig i havet och vågornas skvalpande hörs i bakgrunden. Samtidigt som solen stiger upp ur havet tidigt på morgonen och en sval bris sveper in genom den öppna balkongdörren så kryper Lova upp i sängen och lägger sig intill och klappar min kind och säger: Moster, moster! Lägger kinden mot min och trots att hon blivit en stor tjej så har hon fortfarande den söta och mjuka lukten som från en baby. Kan man få vakna på ett bättre sätt? Nej tror inte det! Äta frukost ute på balkongen och planera dagen, och med Pellen skrattandes i vagnen och med Lova pratande om allt hon ser på axlarna går vi mot stranden för att njuta av ännu en dag i solen tillsammans. Å när vi är tillbaka så har allt löst sig, å har det inte det så åker vi tillbaka till värmen och problemfriheten." Även om det inte blir en resa nu så kan man ju resa i tanken, och värmen och kärleken från och till barnen och syster finns alltid där oavsett vart man e. Jag älskar dig syster och dina underbara barn av hela mitt hjärta! <3 Puss!



"Syskonbarn är jordens levande blommor" / Okänd

1 kommentar:

  1. vad fint du hade skrivit! Jag kunde inte låta bli att gråta en skvätt :) Älskar dig! Vi får väl se till att vi kan åka på semester om inte annat. Puss

    SvaraRadera