onsdag 22 februari 2012

Värmezooner!

Onsdag å snart helg, i alla fall ganska snart! Får se om det blir dans eller krogen på fredag, något blir det i alla fall :0) Annars blir det rätt lugnt i helgen, kanske åka lite skoter å så hoppas jag på finväder så man kan vara ute i solen å insupa D-vitamin. Var ute å joggade nu efter jobbet å det är så faschinerande att man kan känna temperaturskillnaderna så otroligt väl. Helt plötsligt så sprang jag in i en zoon där det kändes som det flödade varmluft, nästan på samma sätt som man kan känna i en bassäng där utflödet av varmvattnet kommer. Det liksom strömmar ut. Men lika fort så blev det kallare igen, tycker som sagt att det e faschinerande! Igår var jag en sväng till stan å passade på att hälsa på en kompis (eller kompisar) som fått barn, en jätte söt liten kille. Han var 4 dagar gammal å så liiiiten å söt. Det var ovant å se henne med en baby eftersom jag under 34 år känt henne utan barn, men jag tror hon och hennes pojkvän kommer att bli bra föräldrar. Då jag kom hem var vi ner på bygdegården å åt middag (det är alltid brunabönor och fläsk å pytt i panna å semlor där på fettisdagen och man får åka ner å äta för en billig penning). På kvällen kom bästa Anna och vi åt hembakade semlor (ja jag lyckades trycka i mig en till) å pratade. Nu blir det salta bildäck, fillidutter å BB innan det blir sängen! Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar