söndag 26 februari 2012

Morgonmys!

Tänk om ukene gick like fort som helgene gör, det sier ju bare swosch så er helgen over. I fredags var jo tanken den at vi sku ut, men jeg var helt slutt så jeg åkte till syster-yster å var hos henne till lördag em. Det e ju bara så underbart å få vakna till Lovas: Moster, moster, sjunga! (även om kl är fem på morgonen). Medan syster gav Pellen mat så sjöng vi lite innan vi kröp ner å somnade igen. Halv åtta vaknade Pellen å behövde bytas på, och sedan låg vi och myste länge i sängen tills Lova, som stigit upp med syster för att dekorera muffinsarna, kom in med grön frosting-glasyr på fingrarna och skulle bjuda oss på. Vi klev upp och åt frukost innan det blev dusch och påklädning för att gå på kalas. Jag, Lova och Pellen gick dit och syster tog kakorna och körde dit. Det var jätte trevligt :0) När vi kom hem så somnade barnen så vi satt i soffan och pratade lite och kollade på tv. Sedan blev det middag innan jag var tvungen att åka hem, hade gärna stannat tills idag, men samtidigt så har jag ju mina små hjärtan här hemma :0) Johanna kom på kvällen och kollade på Melodifestivalen (har gjort det till lite tradition), och hur vi lyckades vet jag inte, men både soffan och golvet var fullt med popcorne och chips smulor ;0) I morse vaknade jag med en sprängande huvudvärk, och såklart så lyste solen från en blå himmel. Jag hade önskat att det regnade eller var allmänt flurväder så jag kunde ligga inne med gott samvete. Kl ett hade jag fått nog så jag tog med mig hundarna och gick ut, och jag kände mig som kändisar brukar se ut då dom inte vill bli igen kända, keps å solbrillor. Detta för att solen sken så starkt att jag fick ondare i huvudet, men....sedan jag varit ute en stund så lättade faktiskt huvudvärken lite så jag kunde njuta av solen. Var ner till mamma och pappa en sväng och sov lite på soffan och åt middag, så idag har jag verkligen gjort så lite som möjligt på så lång tid som möjligt ;0) Sedan drabbades jag av smått panik här nyss då jag kopplade in iPhonen till datan för att föra över några bilder, och då uppdaterar den sig och återinstallerar fabriksinställningarna, å allt jag hade där var plötsligt borta!!!! PANIK!!!! Men så stod det plötsligt att den återinstallerade kopian och så kom alla bilder å nummer tillbaka, lättnads suck! Den hade ett par nya appar och ska tydligen vara lite bättre än innan, tveksamt om jag märker det ;0P I morgon e det jobbdag som avslutas med pers möte....suck! Men i stort så har det varit en bra helg med mycket skratt å framför allt SOL :0) Hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar