tisdag 7 februari 2012

Spenderbyxor och pälsbikins!

Om man har förmycket pengar så kan man ju alltid gå till tandläkaren och spendera x antal hundra. Var dit idag å var tvungen att ha spenderbyxorna på mig, 850 kr å då var det bara undersökning och en bedömning till frisktandvård. Hade ett litet litet hål, men såpass så att dom ville laga det, kunde man ju ge sig fan på ;0) Dock var det inget karieshål (visste inte att man kunde få hål av ngt annat), så det var ju ändå skönt, för då är det ingen brådis med å laga det. Men det e lika bra å ta tjuren vid hornen direkt, så i början av mars ska jag dit, men då ska det tecknas frisktandvårdsavtal så det bara ryker om det! Utifrån bedömningen så ska jag få betala 128:-/mån i frisktandvård, och då ingår alla undersökningar, lagningar, rotfyllningar, spec tandvård osv. Så sedan jag tecknat det så betalar jag inget då jag går till tandläkaren och gör ev ingrepp. Funkar som ett abonnemang, och man e bunden i 3 år. Så om jag haft frisktandvården nu så hade jag inte betalat ett dyft utöver de 128:-/mån varken idag eller då i mars..... Sedan svider det ju inte mindre då jag dessutom e livrädd för tandläkaren, å det har blivit värre för varje år. Fråga mig inte varför för det vet jag inte, jag har aldrig haft en traumatisk upplevelse, utan skräcken har bara kommit krypande. Men jag måste ju trotsa rädslan å gå dit ibland, å jag överlever ju allt som oftast ;0P Nu ska jag till Anna H å laga, å hon e så himla snäll å trevlig å duktig, så jag överlever nog det å. Ja å sedan var jag på hospitalet för "åderlåtning" och träffade doktorn 30 min, så vips så försvann 250:- till.....så det är som sagt var ingen konst å bränna pengar, vare sig man har eller inte har pengar. Men man vill ju ha en god hälsa å en frisk mun, å som alla vet så kostar det å ligga på topp ;0P Rundade av hälsobesöken med shopping på Maxi å en kopp kaffe hos bästa Maritha, alltid lika trevligt å träffa henne å få surra lite. Tyvärr blir det allt för sällan! Dillkött hos mamma å pappa och sedan soffmys med pojkarna! Nej nu ska jag ta och kolla efter en rävpälsbikini eftersom A inte dög till å sy en åt mig, karlar! ;0), men e ju han evigt tacksam att han fixat skinnen i alla fall ;0P Fast jag misstänker att om han inte syr en åt mig så blir jag utan, tror inte det helt ligger på modet nu. Fast det borde det eftersom det e så jäkla kallt, å i -36 grader har man inte på sig en vanlig bikini, då behövs något varmare. Men tack ändå A för omtanken :0P (Om ingen fattat så är det senaste ren ironi, och till alla djurrättsaktivister så är rävarna skjutna på humant sätt (iofs med Nitro i hälarna) innan de blir en bikini *fniss*). Tjingeling!

"Många människor gör av med sin hälsa för att vinna rikedom, och sedan måste de använda sina rikedomar för att återfå sin hälsa" / A. J. Reb Materi


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar