söndag 5 februari 2012

Myspys!

Nu e det skamligt nog en vecka sedan jag skrev, å det har hänt lite i alla fall :0) Förra tisdagen var vi ju på bio å såg Hamilton - i Nationens intresse, å den var skitbra, men rå! Jag brukar inte vara så känslig, men fick titta bort ibland. Sedan gjorde ju Persbrandt stora delar av filmen, menar ju att han e ju såååå snygg å läcker å har DEN kroppen! Nu låter jag högst fjortis aktig, men om Persbrandt lyser det bara MAN! Stängde på onsdagen så då jag kom hem promenerade jag och pojkarna oss ner till mor å far och kollade på "The way back" som jag lånat av Marcus. Det är också en film värd att se! Slutade tidigt eller i alla fall rel tidigt på torsdagen så då städade jag och bar in ved osv, å så på kvällen kom bästa Johanna å vi startade upp min nya mob, wiiiiii! Tror hon var lika glad som jag :0) E väldigt nöjd med min nya iphone, men det tar ett tag å lära sig att använda pekskärmen, pek, pek, pek! ;0) Fredag å jobb till kvart över fyra kändes tungt, speciellt eftersom tankarna var på helt annat håll. Kom hem, gjorde det jag tänkt (hur nära att kräkas kan man vara utan att kräkas?) å det gick väll ganska bra...hoppas jag i alla fall! Anna kom efter jobbet å vi drack varm choklad med vispgrädde! Jäkligt gott sådär ibland med grädde i oboy'en. Lördagmorse å -36 grader nere på byn, brrrrr! Elda med stort E och packade väskan å trotsade kylan å åkte till lilla-syster med barnen i stan. Det är så mysigt tillsammans med dem, och jag älskar alla tre av hela mitt hjärta. Vi åt middag och sedan badade jag Lova, och hon är så duktig på allt för att bara vara två år. Hon pratar så man förstår och vet allt om allt och alla. Sedan kröp vi alla upp i soffan å såg på tv å läste böcker innan hon och Pellen skulle lägga sig. Då dom somnat så tog vi fram fredagsmys å kollade på film och pratade, e så underbart skönt å ha en syster som Ina. Med henne kan man prata om allt, å vi har verkligen den bästa relationen som systrar kan ha! Lilla Lovan vaknade av en mardröm å kom å kröp upp i soffan hos oss, men blev tvär pigg då hon såg att det stod chips å ostkrokar på bordet, men tillslut somnade hon om. Blev alldeles varm i hjärtat då jag vaknade på natten och hon kom och kröp upp i sängen (vi låg i dubbelsängen) och la sig bredvid och strök mig på kinden innan hon somnade. Vaknade på morgonen av att hon sa och klappade mig på håret: Moster, moster! Då hade Pellen också kommit till sängen så först fikade vi å sedan låg vi å myste innan vi alla somnade om. Blev en mysfrukost med kaffe å rostat bröd å en massa prat från en underbar två åring, tror aldrig hon e tyst! ;oP Hem å slänga sig framför tv:n och blippa lite på datan. Nu blir det dusch å sedan sängen. I morgon e det mån, sedan tis å sedan ons å sedan torsdag..... :0D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar