lördag 18 februari 2012

Lynnig som en kobra!

Idag har det varit plusgrader och ute luktar det vår, men det har snöat nästan hela dagen. Sukk!!! Men just att det luktar vår gör ändå att det finns hopp om en vår om en inte allt för snar framtid. Åkte ner till mamma å pappa i morse å tränade på löpbandet, men det var segt. Märktes att jag inte varit helt hundra de senaste dagarna, men föret ute e så illa för tassarna till grabbarna (det blir isklumpar på tassarna) att jag valde att träna inne idag. Hoppas vädret tillåter promenad i morgon. Var och hälsade på farmor och fikade innan vi åkte hem och gjorde våfflor med sylt å grädde, mums! När barnen (syrran kom) lagt sig så la jag mig framför tv:n å kollade på skidåkning och somnade, å vaknade på skiiiiiiiit dåligt humör. Kände mig lika lynning som en uppretad kobra..... fråga mig inte varför, men jag var bara på så dåligt humör. Å knappt så att barnen fick mig på gott humör igen, å då e det illa. Men säkert en komb av pms, sjukdom å att jag vaknade på fel sida. Men det blev lite bättre då vi satt och busade med barnen på bordet, så jag hoppas att det rinner av mig helt tills Johanna å syster kommer å ska kolla på melodifestivalen. Sedan måste jag få berätta om min nya "hobby", något jag aldrig trott att jag skulle göra: Fila naglarna!! Ja jag vet att det inte är jag, å det är det verkligen inte. Men det är av en annan anledning än att det ska se fint ut. Jag har bitit på naglarna (ja jag vet att det är äcklisch) å nu har jag bestämt mig för att sluta, å verkligen gå in för att sluta! Så för att undvika att bita så i stället för att klippa naglarna (ja för så mycket att det inte finns ngt kvar av naglarna har jag aldrig bitit) så har jag nu filat till dom å målat dom med ljuuuuuuuust rosa nagellack å typ överlack. På så sätt så blir dom inte bara snygga utan hårdare å betydligt otrevligare å bita på än normalt, å jag har inte bitit på 2 veckor nu så dom börjar bli ganska snygga. Jag målade faktiskt naglarna till den där super trevliga kvällen på Sir Winston, inte för att jag tror han la märke till det, utan för att jag sku känna mig lite snyggare ;0P Å då kände jag att jag sku börja lägga ner lite tid på naglarna, dock inte överdrivet, så min nya hobby e ju å fila naglarna. Sedan har jag börjat måla i ett av rummen på dagis, det ska bli plupp-tema. Jäkligt nöjd med det jag målat hittills. Lägger in lite söta bilder på mosters små-troll också! Klem
Plupp å lekatten jag målat på väggen, stl på Plupp ca 80 cm.
Sötaste kontors-råttan i världen!
<3
Charmtrollet nr 1!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar