fredag 24 februari 2012

Ett djupdyk i nötskålen!!

Ännu en gång är jag faschinerad (är det mycket nu) hur mycket nötter det finns ute i världen, å hur många sådanan man kan proppa in i ett hus! Nu tänker jag då rent av inte på hasselnötter, kokkosnötter och paranötter, utan på folk som saknar x-antal hjärnceller. I första skedet tänker jag på det super populära Big Brother där 12 iq befriade (ger dom sken av i alla fall) personer skall bo x-antal dagar. Det e klart det finns någon få "normal" där, men dom e lätt räknade. BB är ett störigt reality program där folk beter sig just som nötter! Bara en sådan sak som att en av deltagarna försörjer sig på å blogga, och som har synen att alla som inte hänger på Stureplan och bär väskor av alligatorskinn är white trash och mycket mindre värda henne henne. Hennes blogg väcker stor uppmärksamhet pga denna inställning, men bara det att hon har något som heter "Veckans knull" säger en del om henne och hennes inställning. Att hon var tvungen att "få sig" minst en gång i veckan osv..... Det värsta är att jag tror att hon är sådan, att det inte är fejkat. Dessvärre..... Man kan ju undra vad man har för självrespekt och självförtroende då man måste ha sådan bekräftelse. Man stoppade oxå in en höggravid tjej där som skulle få föda i huset (säger ju en del om henne). Ja hur som helst så finns det ju fler nötter än henne där, och nu går BB mest ut på att festa å försöka få ligga, medan det första gången det gick var mer civiliserat. Det är ju högst frivilligt att kolla på, men det är som sagt faschinerande att man kan stoppa in så många nötter i ett hus. Ja ja, jag är kanske inte den smartaste själv alla gånger, men jag ser då till å inte rota till det för mig och jag springer inte runt i plagg i stl som en grytlapp (pappas syn på kortkort) å benvärmare å talar om för alla och en var hur värdelös dom är osv. Hur som helst...ikväll var tanken krogen eller dans, men just nu känns det som om inget är särskilt lockande. Var uppe svintidigt i morse å sedan har dagen liksom bara rullat på å jag e skit-trött, var ute på en långprommis med vovvarna, men det blev jag bara mer trött å fick bara mer lust på att åka till syrran å mysa ner sig i soffan med småknoddarna. Jag och Lova ska ju på kalas imorgon, hennes kompisar fyller år å syster e sjuk så för att Lova ska kunna gå så får moster rycka ut. Vilket jag mer än gärna gör! Kanske ska hoppa in i dusjen innan jag ska blåsa in till stan. Så tjipp å hej! Puzzzzzz!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar