tisdag 27 oktober 2009

Barn skall ikke ha barn!

Klokken er halv syv, å hadde det vært en vanlig kveld så hadde jeg drivit med å lage mat i venten på at elsklingen sku komme hjem. Men ikveld er det ikke slik, elsklingen er på gutte-tur/jakttur til Dorotea, så jeg har pysslet litt hjemme å har nu slått meg ned fremfor tv:n å titter på unga mødrer. Herregud, det er jo helt vansinne. Visse av dei er rundt 20 år, det er vell oki, men litt tidligt idag. Men ei jente er 14 år, går førstre semestret/terminen i nian, har vært sammen med kjæresten sin, som er 16 år, i 6 mån, å ho er gravid i 6 mån.... Hallo? Har noen fortellt dem åssen barn blir til? Blomster å bin? Kan dei stave til prevansjon? P-R-E-V-A-N-S-J-O-N! Oki, det kan gå galt även med prevansjon, men barn skall ikke ha barn! Bare for at man kommer i puberteten å kan bli med barn er ikke det detsamme at man er mogen for å skaffe barn. Takk å lov finnes det mor- å farforeldrer som kan stille opp. Men jeg veit et ongt par, da 15 å 16 år, der forholdet skrantet å var påvei å bli slutt. Da sluttet ho med p-piller i smyg så ho blei gravid for å redde forholdet. Men resultatet blei at han gjorde slutt å da ville ho ikke ha barnet så det blei bort adoptert. Fysj, man kan ikke leke med liv på det settet. Men vi ska da ikke ha noen onger enn på et tag, men den dag vi skall ha det så skall det være planert. Tidligere så har jeg alltid sagt at jeg ikke skall ha noen barn, men jeg har nok tenkt om. Ikke pga barnehagen, for visse dager der gjør at man vill bruke tredobbel prevansjon, fast ofte er det bra. Men det finnes jo alltid solstråler som man bare vill krama om! Det er så godt å føle at alt i forholdet funker, å at man kjenner at man har en fremtid sammen. Nu skall jeg hoppe i dusjen, kjenner at håret på ene siden er stivt av snor. Myste lite med lilla prinsessan idag, å hon gnussade kinden å ansiktet mot min kind å mitt hår. Å jeg tenkte ikke på at ho var snorig å snuffsig, forenn etterpå. Men hon er så søt så jeg overlevde lett, hadde jeg gjort uansett, men hennes smil....såååå søøøøøt! Uansett søt eller ikke så må jeg dusje, for det står nesten ut på ene siden, går bra så lenge man ikke tenker på hva det er ;0) Markus sku komme halv åtte, så jeg må rappe på litt. Snakkes!

"Att fatta beslutet att skaffa barn är ett oerhört ställningstagande. Det är detsamma som att besluta sig för att resten av livet ha sitt hjärta vandrande utanför ens kropp" / Okänd

"Irritera aldrig en gravid mamma" / Nicholas, 11 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar