måndag 12 oktober 2009

"Skolans jobb är att utbilda barn till vuxna" / Raymond, 8 år

Våknet i morges av at kjæresten gav meg en kyss å fortalte hvor gla han var i meg, fast jeg snorket som en hel motorsåg å fast at det føltes som om det dauet et mumintroll i käften på meg. Da kan man begynne å tru på att det er riktig kjærlighet ;0) Jeg åpnet på fritids idag, 06,15, så det var bare å pille seg opp å dra ned å åpne. Det hadde snøet i natt å jeg oppdaget litt for seint at det var glatt, så jeg sklei forbi infarten til skolen. Så det var bare i snu å kjøre
tilbake igjen. Siden var jeg fri mellom halv ni å ti da jeg sku gå litt intro i barnehagen der jeg skall jobbe, så småbarnen i alla falø har sett meg innen jeg begynner å jobbe i morgen. Å det var nok lurt, for en kotte begynte å illvråle da jeg sku hjelpe han å vaske hendene, så mamma (min mamma jobber å der) fikk komme til undsättning å "redde" han. Det er mange barn der, å en del var ikke spesiellt villige til å holde sams å ikke slåss. Nei det var knuffer å tjyvnyp/klyp så fort man snudde ryggen til, å de små kunde man jo ta en unner varsin arm å bære bort til et ant rom, men det er vanskligere med de større. Dessuten blir det extra støkigt da det er dei som ikke er så villige til å jobbe, uten bare står å skriker å domderer å trur seg eie stället. Sku gå mye lettere om alle gjorde hva dei skulle å hjelptes åt. Er redd at mitt tålamod kjem til å ta slutt en dag, å da eksploderer jeg. men det kanskje er det som trengs..... Siden småtrollen lagt seg i vognene for å sove så fikk jeg gå hjem, men blei kvar en stund å surret med Anna, min hel mysiga arbeidkamerat. Mamma sluttet nesten samtidigt som meg så siden fikade vi hjemme hos dem, kaffe å mammas hjemmebakte butterkaka, mums, med bestemors hoste i (Bestemors hoste er den gule vaniljkremen som er i kakan. Den minner om slik gult slim som folk kan hoste opp)!
Tilbake på Slottet Morgonstånd hengte jeg å Fixen opp talgboller til fuglane, å mamma sku kjøpe en frøautomat til meg i stan idag. Nå har vi landet i sengen jeg å Fixen, blei halv døv etter turen i barnehagen idag. Så vi ska slakke en stund innen vi skall fyre opp i peisen, sette på en vaskemaskin å ta oppvasken siden igår. Idag blir det pannekake, eller så blir det fläskpannekake med bacon istede for flesk. Påtal om mat så legger jeg ut en ny oppskrift på Honungsglaserat orrbryst som Anna ville ha. Blei litt liten stil, men trur dei fleste ser hva som står.

"På dagis tar de hand om de barn som blir över när föräldrarna går till jobbet" / Gustav, 6 år

"Om lärarna också hadde haft jobb så hadde barnen inte haft någonstans att vara" / Hanna, 7 år

"I skolan och på dagis ska barnen lära sig saker som de får användning för när de ska hitta ett jobb som de kanske inte trivs med. Själva skoltiden går ganska fort, den tar inte mer än 20 år" / Xavier, 8 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar