söndag 11 oktober 2009

"Idag er første dagen på resten av ditt liv"

Tok en lang sovmorgen i dag, hadde litt timer å ta igjen fra i går. I fredags så var vi jo på dans, det var Blender som spilte. Vi kom dit strax etter 9, å det er så godt å gå på dans med han, før som jeg sagt før så trenger man ikke lure på hva, om å hvorfor. Å jeg er så stolt at han er min :0) Emil, kompisen til Lennart å nu til meg å, er så himla søt. Han satt å fortalte åssen det var å velte høbaler med ensilage i, tydelig så hadde han danset med noen som var litt lik en sådan. Å herregud hva han oiet seg over dette! Det var mange fra swing/buggkursen der, så jeg buggade/danset swing med flere st, bla Markus, å det gikk kjempe bra. Siden bugget jeg å Lennart masser, å seff er det lettere å bugge med noen som kan. Det er det vi jenter har fordel av, vi kan lettere danse med noen som kan bugge riktigt, for vi kan følge med. Guttene må selv tenke ut turer osv, fast Lennart sier det er lettere for guttene å danse med en jente som redan kan ettersom dei vet turene å kan følge fast det blir litt feil. Dansen sluttet ett, å vi sovnet rundt to, å 4 timer seinere var det dags at stå opp å dra på jobb. Lennart sku på jakt å begynte ikke forenn 8, så han fikk litt sovmorgen. Dagen på jobb gikk ganske bra, jobbet med Mona. Hjemme var det litt fika å siden sovnet jeg å Fixen i sofaen å våknet mitt i natten å vred av tv:n men sovnet om igjen å våknet halv åtte i morges av at elsklingen ringte. Var opp å slippte ut Fixen, spiste litt frokost å sovnet i sengen igjen siden. Mitt i dagen ringte pappa å gav en lägesrapport om jakten. 1 kalv skutt av Jan Persson. Var ned til mamma å fikade å surrade lite, bestilte tyg/stoff til et par ute/fritidsbukser som jeg skall sy å ha ute da jeg jobber i barnehagen eller er ute å går. Fikk oppskriften på fläskfilè gryta som jeg skal lage idag til middags. Men jeg skall bruke skavkjøtt i stede for fläskfilè.

Therese ville ha oppskriften, så her kjem den. Therese ja, ho å jeg var dødspoolare under gymnasiet/vidaregående å jeg har så mange bra minnen fra den tiden sammen med ho. Hur vi lurte hennes ex med en falsk dagens ros ( ja jeg veit at det var elakt, men vi var ung å dum då. Nu er vi bare ung å vet bedre ;0) hur vi samlet brosjyrer om veneriska sykdomer til vår kompis "Hjulis", vet ikke hvorfor, for jeg er sikker på at ho ikke trengte dem alls. Hur vi latet som vi var så opptatte så da vi satt å spiste seig sjokkoladesaus på kjøkkenet hjemme hos "Ica i Fåker". Hur vi lindet in en hel etasje på skolen i toapapir, eller da vi holdt på å ta en mopedist med et paraply påvei hjem fra Exponorr. Ja vi har gjort så utrolig mye kul sammen, men vi har å hatt veldigt mye som har vært jobbigt å. Vi har nok både ho å jeg lidit mye over saker å ting som kantet vår vennskap. Å mye har vært mitt feil, å Therese, jeg vill du skall vite det, det har aldrig vært min meining å såre deg eller gjøre deg ille sjelsligt. Jeg er kjempe gla at vi funnet hverandre igjen, at du har Lars i lilla Ella, å at fast vi ikke snakker sammen flere ganger i uka så finnes vi fortsatt der som om vi snakket igår. Du er en underbar menneske Therese, det skall du vite, å låt ingen få deg at tru annet! Nu venter jeg på at Lennart skall komme så vi kan gjøre mat å siden gå ut å stolpe ut hundgårdene. Å hør å hæpne så fikk jeg bruke 2-3 meter av jordet ovenfor min tomt til hundgårdene før "Lantbruksnämnden" :0) iHola!

"Bättre en kompis i skogen än tio på krogen" / Okänd

"Hemma är det ställe där man vet vad som finns i köttgrytan" / Okänd



1 kommentar:

  1. Underbara Åsa - tack för dina vackra ord! Du ska veta att jag älskar dig!

    Stor kram / Therese

    SvaraRadera