torsdag 8 oktober 2009

Rådyrjakt!

"Ett löv, en vindpust, en droppe mot min kind,
och jag visste att det var sommarens sista vind.
Jag såg vintern komma i världens fart,
och nu skulle sommaren försvinna snart.
Man kunde se fåglar som fløg i plogliknande flockar,
tranor som samlats på åkrar i skockar.
Jag minns man kunde se djur slogs om vem som skulle bli kung,
men det var när sommaren fortfarande var ung."

Det har varit en kjempe fin dag, men blå himmel och sol. Jeg å Fixen var ute å satte ut nå veipinner, var å planteret ut ljungen på gravene, men det manglet to st, får fixe dem siden, å så var jeg ned i barnehagen en sving å surret med Anna, en arbeidskamerat. Anna er så mysig, trist at vi bare kjem til å jobbe en dag i uka sammen. Jeg har fått 50% i barnehagen frem til november, det er ikke mye, men det er det det er. Da pappa kom hjem stack vi ut å jaktet rådyr, men det blei ikke mer enn at jeg holdt på fryse ihjel. Vet ikke hva man skal ta på seg for å ikke fryse da man står blick stille ute i snøen. Selskinnspels muligens, men hvor selger dei slike da? ;0) Passet på å ta en vakker bild over Hålltjärn. Siden tok jeg en bild av åssen det ser ut her, med snøn å slik. Jämfør denne med den bilden jeg tok i Linköping for 5 dager siden.


Vy over Hålltjärn

Lite skillnad på bilderna, 5 dagars mellenrum!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar