onsdag 23 december 2009

Dagen føre dopparedagen!

Dagen føre dopparedagen idag! Det är konstigt synes jeg, for man har ikke samme julfølelse som da man var liten. Da kunde man jo ikke sove natten innen, å julaften var jo nesten den lengste dagen på året. Nu er det nesten tvertom, at dagen går så fort. Så jeg vill helst dra ut på åpningen av pakkene så lenge som muligt for å beholde følelsen akkurat så lenge som muligt. Det er liksom så mye man ordner innen med bak å mat å godteri så julafton "skall" ikke ta slutt så snabbt. Elsklingen er hjemme hos svigers i morgen å jakter på fm innen han kjem hit til rundt kl tre å spiser sammen med oss å så åpner pakkene her. Vi skall være hos broren min med familie. Det blir jeg å elsklingen, mamma å pappa, søster å Fredde, onkel, tante å kusina å så søster til svigerinnen med sin datter. Litt mange, men det blir nok bra :0) Hadde helst sett at vi vart hjemme hos mamma å pappa som vanligt, det er jo tradisjon. Men nu ville broren min vi sku være der i deres nye stue, så da sku vi det. Å som sagt, det blir nok bra å dei har fått så utrolig fint i nye stua å A har så koseligt nytt rom vegg i vegg. Har vært en del å ordne de siste dagene. I tirsdags (igår) så begynte jeg halv nie å jobbet til kl fyre. Hjem å grilljere grisarselet (skinken) å sette igang å bake litt pepperkaker, mest for luktens skyll. Pepperkaker bakt av kjøpt pepperkake deig er ikke så spes gode. Men kakene skall bakes som tradisjon er, kjøpt eller ikke kjøpt deig. Men siden så har jeg jo så super herlige pepperkakeformer formet som en T-rex å som en flatcoated retriver, en liten prins alltså ;0) Halv syv kom elsklingen hjem å vi spiste kjempe god wook med nuddler å elgkjøtt. La oss tidlig å såg film. Idag jobbet jeg på daglig virksomhet i Krokom, var veldig stille å rolig. Sluttet kl halv fyre, så når jeg kom hjem tok jeg oppvasken, støvsugde, slog in dei siste gavene, stoppet nelliker i apelsiner å så avsluttet jeg med risgrynsgrøt å en riktig god skinkstut med senep å eplemos! Nu blir det litt salte bjørner innen det er dags å sove, dessverre uten elsklingen! Ata gook cha gina!
"Bakgrunden til luciafirande: Jesus dog när han brändes på bål. Lucia försökte rädda honom, då började hennes hår brinna. Som tack fick hon en krona och en väldigt vacker vit klänning /
Synne, 7 år"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar