lördag 26 december 2009

Juldagarna!

Idag er det annandag jul å min pc verkar som om den har fått svininfluensan, den beter seg ikke riktigt som den skall å det kommer opp en massa konstige medelanden. Å er det ikke svininfluensen så er det tomtefrossa, fast at julafton redan varit ;0) Julafton ja.... var jo ned til farmor på fikat, å som jeg skrev tidligere så overlevde jag. Kl tre fikk jeg gi meg ut å skotte snø i långkallsongene (ok, hadde kunnet tatt på meg mer klær, men hadde liksom ikke tid til det) var jo nødt til å ta meg mellom vårt hus å broren min. Men halv fyre så infant jeg meg hos dem å hjelpte mamma å laga i orden maten innen elsklingen kom strax etter fyre. Men da han sku barbere seg så lykkets han ktte av seg nesten halve leppen å blødde som en gris. Siden blødde det hele kvelden, stakkarn! Blei ikke mye av spisingen der, ikke så lett å spise med ett papir i munnen. Men så kom da endelig nissen å vi fikk våre pakker innen vi drakk kaffe å gikk hjem til oss. Sammen fikk vi badlakan å sengetøy å en sko tork. Jeg fikk bla en snøkamo dräkt, stekpinsett å krydder, et spel, fribilletter, presentkort, baketinge, en trøye å litt mer småting. Med andra ord veldigt førnøyd :0) På juldagen så jaktet vi rådjur, å elsklingen skjøt en bukk å broren min en get, så det var maximal utdelning. Vi spiste middag hjemme hos mor å far, rester fra julmiddagen, å det var jo bra for elsklingen som i seg ikke hadde fått ant enn blodsmak på sin mat på julafton. Blei slapping å tv på kvelden. Idag blei det også jakt på rådyr, å pappa å jeg postet å elsklingen gikk med Fiffilottan.Ho fikk opp rådyr direkt, men akkurat som det var påvei over veien mot oss postere så kom det två käppkjerringer å gikk, så dei blei skremt å kastet tilbake. Sa det til pappa at vi sku ha skutt ett skudd i snøplogkanten fremfor sparken deres så hadde dei kjappt vendt tilbake. Nei da, men det var jo litt irriterendes at dei kom tjattrendes akkurat da! Siden blei det noen hardrev på em, men ikke noe som gav resultat. Ikveld blir det nok veldig roligt, en film kanskje. Ha det!

"Sälj inte pälsen innan kärringen är skjuten" / Okänd

"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" / Wayne Gretzky

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar