måndag 16 maj 2011

Dansbanan i Täfteå!

Öppnade i går morse och kände mig mer död än levande då jag kom på jobbet, säkert mycket pga vädret. Men slutade redan kl 10, och då kom mamma så vi åkte in till stan för jag skulle till legen kl elva og mamma hade ett möte kl två. På stan träffade vi lilla syster med magen i vädret (gulligt) och söta, söta lilla Lovan. Mamma bjöd oss på fika, och det blev verkligen vrål fika. Först en räkmacka och sedan chokladkaka med grädde. Var så där lagomt illamående då man gick därifrån, men man kan ju inta lämna ;0) Gick runt lite på stan och jag köpte mig nya solbrillor, skitsnygga om jag får säga det själv :0D Medan mamma gick på mötet så följde jag med syster å Lovan hem och vi slackade i soffan tills det var dags å gå bort till morfar dit mamma också skulle komma så fort hon var klar. Innan vi gick skulle Lovan gunga, förövrigt hennes favorit sysselsättning) och då blev ju jag å lite sugen på att gunga. Herregud vad det flög i magen, så gjorde det inte då jag var liten fast att man gungade så kjedjorna vek sig. Men känslan var lite skön också, som då man e lite kär och det hissnar i magen då man möter eller pratar med han. Eftersom folk som var ute började titta lite konstigt på mig så slutade jag, fast vad är det för fel å ha barnasinnet kvar? Men det var nog tur att vi gick till morfar, annars hade nog magarna spruckit, för han bjöd på annanas kaka och glass! Kan ju säga att det behövdes ingen kvällsmat! Med så många kalorier måste jag nog springa i 10 dagar eller svälta i 20 dagar ;0) Kvällen vart väldigt bra, trots att jag mer eller mindre slackade hela kvällen.

Idag har jag verkligen känt av förkylningen som legat lite latent i bakgrunden, skallebank så man sku kunna tro att jag festat gärnet igår. Mer tätt i huvet än jag redan e :0P och trött och framför allt dåligt tålamod. Har kanske inte varit den bästa fröken idag, men det får jag ta igen en annan dag. Sedan jag slutat så bjöd mor å far på mat och då hade den värsta huvudvärken lagt sig, så jag åkte hem och började bygga på jordgubbspyramiden. Det var då fan ingen lätt uppgift att genomföra, och den blev både skack och vind, men det är nog inget som syns så det e jordgubbar där. Har byggt tre våningar och ska smacka dit en sista
också, tror det blir sjukt bra, trots vindheten. Sedan satte jag potatis, dock bara 8 st (får inte plats mer), så det räcker nog till någon surströmmingsskiva
eller kräftskiva. Och sådana ska vi ha flera av har vi tjejer bestämt, och så bjuda in lite folk. Vi ska också ordna brännboll någon kväll, och även då behövs det folk. Sedan en annan sak som jag hoppas ska kunna gå i box e att jag å lilla-A funderar på att fixa en buss och en lördag åka upp till Täfteå dansloge och dansa. Vi tror att vi ska kunna fylla en hel buss, och då blir det inte så dyrt per person. För er som inte vet så gick det ett program nu i vinter som hette Dansbanan
i Täfteå och som handlade om en dansloge utanför Umeå. Därför skulle det vara kul att åka dit å dansa en kväll. Först ska vi ju fråga dom vi speciellt skulla vilja ha med oss, nära och kära, och sedan får folk anmäla sig om det finns platser kvar. Går det som vi tänkt blir det nog
en kanontur! Håll tummarna och säg gärna till om intresse finns :0) Nä nu börjar batteriet i datan ta slut, och jag orkar inte gå och hämta kabeln = Lat ;0) Ciao!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar