tisdag 3 maj 2011

Skräptant och artikel!

I morgon kommer det att stå i tidningen att Kaxås har minst en hemlös! Förklaringen till dette er at idag hade vi skräpdag på dagis, och jag skulle vara utklädd till en skräptant som barnen skulle träffa och som jag skulle lära hur man källsorterar. Sett från syftets sida så gick det bra, men ur samhälls synpunkt gikk det nog sämre. Jag hade brun stripig peruk, vit stråhatt, stickad väst, förekläde, kjol, gummistövlar och vantar, och som pricken över i:t så körde jag en sliten tvillingvagn fullastad med kartonger och plastpåsar. Aningens skämmigt eftersom jag mer såg ut som en hemlös lodis än en skräptant! Men ibland måste man offra sig! ;0) Annars så har jag pysslat lite då jag kom hem och var ute å sprang en runda med intervaller i uppförsbacken. Sykt jobbigt, men man får en snygg rumpa! Och med tanke på mina framtida planer så e det nog inte fel med en sådan ;0) Sedan så e det jävla skit att jeg inte kommer mig till Skalet i helgen, hade så gärna velat dit! Nälden känns av olika anledning inte alls lockande, det drar mer åt Vemdalen. Men, men man får inte alltid som man vill, men något vill jag ha som man får..... :0P We will see! Pratar just med Johanna och hon kunde tänka sig Vemdalen på fredag, så vi får se......

Nästa dag: Det kom tack och lov ingen artikel i tidningen, och dessverre har vi kommit på att vi inte ska åka på Vemdalen, av olika orsaker.... Det blir en fika här i stället, hoppas alla kan komma. Nu när Spotify e så begränsad så måste vi börja med allsångskvällar och så får Marcus komma och göra ett par moves ;0) Inför allsången så måste vi ju hyra in ett band som kan kompa oss, Marcus tyckte att vi kunde hyra in Fålings. Ja å hur lätt e det å få in dem i mitt kök då ;0) Nej nu ska jag sova, för i morgon e det en ny dag med nya äventyr..... :0P Tja då!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar