söndag 22 maj 2011

Trädgårdsarbete!

Nu e det några dagar sedan sist jag skrev, men det har varit små körigt så därför har det dröjt tills nu ikväll. I fredags så slutade jag fyra och åkte hem och gjorde klart det sista på jordgubbspyramiden, så nu e det bara plantorna som fattas. Sedan sådde jag sommarblommor, rädisor, rödbetor, morötter och sallad i kryddgården. (hur salladen blir återstår att se eftersom lill-prinsen av misstag gjorde en stoppsladd rätt där salladen var sådd.) Förhoppningsvis blir det bara att den växer lite mer ojämnt än i fina rader. Sedan kom bästa J och hälsade på och hade värsta och def snyggaste gänget med sig ;0) En slående och superbra present, tack J! Vi fikade och var ute och promenerade och surrade till klockan var närmare elva innan hon åkte. Upp ganska tidigt och åka till skogen med pappa och göra klart veden. Det gick snabbt och bra så när som på att jag fick ett vedträ i huvudet som resulterade i ett sår och en fin bula i pannan. Väl hemma så tog jag och gjorde skyltar av skiffer till trädgårdslandet, blev oerhört nöjd. Kasta mig iväg till Krokom på bappoteket och hämtade upp J på vägen dit. Självklart hade dom inte det jag skulle ha, så jag hade åkt i onödan!!!!!!! Dessutom påstod hon på bappoteket att detta skulle finnas i Änge trots att hon där sagt att det minsann inte fanns. Då kan jag tala om att jag höll på klicka i vinkel! Står kärringen där å säger att det inte finns när det egentligen gör det, fast i en lite mindre förpackning. Tror det e tur att det är pappa som ska dit i morgon, annars har jag nog sagt en hel massa opassande ord. Men turen blev ändå ganska trevlig, för vi åt årets första mjukglass och så köpte vi lite blommor på blomhuset eller vad det nu heter ;0) J ville absolut at jag skulle bli med på Fröjdholmen på dans, men jag hade noll å ingen lust. Marcus å lilla-A skulle också iväg, och jag velade in i det sista innan jag bestämde mig för att bli med. Jag har aldrig varit på Fröjdholmen tidigare, och det var ju vissa saker som gjorde att jag inte hade lust å åka. Men kvällen blev helt ok och tiden gick fort. Mycket blandat folk, från helt ape-katta fjortisar till folk i övre medelåldern. Idag tog jag å lill-prinsen sovmorgon till kvart över tio innan vi masade oss ur sängen och tog itu med dagens sysslor ute. Tycker nog at vi varit flinke idag och jobbat på bra med gräsklippning (som tog typ halva dagen), takbyte av växthus, grävning i rabatterna och upprakning av småtallarna. Lämnade tillbaka gräsklippar traktoren till mor å far (känner sig smått fånig då man åker på den där nerför Aungatan....) och fick middag där efter att jag höll på meja ner mammas rabatt ;0) Hem och stöka undan disk och kläder innan lilla-A kom och vi diskuterade och planerade för den eventuella dansresan. Det var lite krångligare än vi trott, med betalningar och bindande anmälan osv, men jag hoppas vi får till det. Sedan e ju priset en sak, blir det för dyrt så får vi lägga ner det :0( Men då har vi i alla fall prövat! Nu e det kväller och jag ska drömma sött har jag tänkt, jag har i alla fall gjort det den senaste veckan ;0) Natti natt!

"Trädgårdsarbete handlar om att njuta av lukten av saker som växer i jorden, bli smutsig utan att känna skuld, och i allmänhet tar sig tid att njuta av lite lugn och ro." / Lindley Karstens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar