måndag 30 maj 2011

Nu e Nino född och beställd!

Nino e han med huvudet hitåt!
Nu e Nino född och beställd, ja han e 2 uker gammal. Jag fick inte tag i en wachtel blandning som tänkt, men det blev i alla fall en korsning mellan 2 olika raser av Springer Spaniel å lite border collie. Han bor inte längre bort än i Bångåsen, så jag kan följa med på närt håll hur han växer å blir större. Uke 28 kommer han at flytta in här på Slottet Morgonstånd ;0) Lill-prinsen kommer nog att bli väldigt avis, och därför är det viktigt att han får vara med och inte känna sig bortglömd. Annars så var jag på Näset i lördags, å det var så jäkla kul, men det var ändå något eller kanske jeg ska säga någon som fattades ;0) Men hur som helst så hade jag jätte kul å danset hele kvelden, ja föruten i pausen då. Vi er ett så himla herligt gjeng som reiser på dans, så först var vi hos A å S-O å åt maräng-svich :0P Ute på dans så övar jag ju på att bugga med S-O å E, å får jag säga själv så går det riktigt bra. Klart det blir en del fel, men vad fan...jag är ju inget proffs. Både E å S-O e så jäkla duktiga att bugga att först turte jeg ikke fråga, men eftersom dom inte verkar lida av att jag övr på dem så är det bara att köra i vind. Längtar till Näset på torsdag, dock ikke till morgenen etter....då jeg åpner i barnehagen. Men jag har tänkt å kompa ut så jag bara jobbar 6.30 till typ halv tio, sedan hem å rätt i säng.
Sedan så har jag och min älskade pappa, som förövrigt har lagat min tvättmaskin *puss pappa*,
byggt några blomlådor i egen design, blir jäkligt bra!!!
Den ena blomlådan e klar!!!
Under konstruktion, Fixen tittar helst på :)
Mina skyltar i skiffer som står i kryddgården.
Nysådd kryddgård
Alva vid jordgubbspyramiden.

Det finns vissa uttryck på hur blåsta är folk kan vara; Hjulet snurrar men hamstern är död. Ljuset e tänt, men ingen e hemma. Inte alla hallon i hinken. Inte den skarpaste kniven i lådan. Ja ni kanske förstår vad jag menar att det finns idioter närmare än an kan tro. Nej nu ska jag ta å snussa så sött! Tjohej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar