måndag 2 maj 2011

Våren e här och det spirar!

Hallo!
Ja, då var man på banan igen! Det har hänt så mycket sedan jag skrev sist, att det har liksom inte blivit av att jag skrivit. All energi har gått till annat. Men nu har våren kommit och det er massor som ska göras ute, så jag prövar att hinna med lite varje dag, för att allt inte ska hopas till semestern. För ja, jag ska ha semester i år!!! Å det är första gången sedan jag började jobba som jag har betald semester. Då e det planerat att lilla bebien ska komma. Ta det lugnt, det er takk og lov ingen riktig bebie, uten en valp som kommer å få namnet Nino. Nino har varit bestämt sedan länge, men valpen är inte tingad och jag har faktiskt inte tittat ut någon ännu. Eftersom jag ändå inte kan hämta någon nu så är det ju ingen idè å bestämma sig. Fast jag ska erkänna att jag e ute på blocket och tittar varje dag :0) Önskan e ju en blandning av wachtelhund och springer spaniel, och det kommer ganska ofta ut annonser på just den blandningen. Lill-Prinsen kommer nog att bli väldigt avundsjuk då han kommer, men det är ju bara att visa att Nino inte e där för att konkurrera ut honom, och att jag älskar båda lika mycket. Ja, vad har hänt mer....jo jag har blivit singel och känner att det absolut var rätt beslut. Visst kan jag sakna någons närhet, men jag vet att jag klarar mig bra själv och e inte beroende av noen. Men jag har ju inte tänkt leva ensam resten av livet. Men just det att jag e säker på att det var rätt beslut gör det så skönt, nu kan jag gå vidare! Jag och Markus har tagit upp kontakten, och det känns så bra!! JAg har verkligen saknat honom, han e en riktig kompis, och det är skönt att veta att ingen av oss har andra känslor! Men jag har fruktansvärt dåligt samvete för hur jag varit mot han, jag har inte varit någon bra kompis sedan jag blev tillsammans med L....men det e väll så att kärleken gör en blind, tyvärr! Och som nybliven singel så har jag fått synen tillbaka och vill inte göra han besviken igen! Sedan har jag träffat världens skönaste och bästa tjejer, vi fann varandra direkt! Möttes genom att vi samåkte till Skalet på dans (A visste jag vem hon var sedan länge, men J bara till namnet.) Sedan har det blivit en massa middagar, fika och fester och fram för allt en massa skitprat och skvaller. Jag känner att vi förstår varandra och litar och ställer upp på varandra och dom vet en hel del som utsomstående INTE SKA veta. På det mesta av det vi pratar om gäller "What says on the meeting, stays on the meeting". Snart börjar också danserna på Aspåsnäset, och jag längtar verkligen dit, för jag är så danssugen!! Så på premiären ska jag, A, J och Markus äta hos J innan vi drar på Näset, det är Zlips och Fålings som spelar, blir nog en superbra kväll! Nej nu ska jag ta å släcka lampan och drömma sött, för i morgon är det en ny dag med nya äventyr! Koz å klem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar