söndag 8 maj 2011

Fullt ös medvetslös!

Fullt ös medvetslös var det nok för flera st igår som var till Nälden på dansgala. Jag skulle ju inte dit, jag ville ju till Vemdalen! Men då på förmiddagen då jag å syster yster höll på baka mjukbröd så ringde L å frågade om jag kunde köra åt han å 2 till. Jag lovade att göra det mot inträde och fika. Deal! Då jag kom till L så var dte lite kul, för då fick jag äran att köra hans älskade pärla, en amazon från tiden Jesnu födelse. Det var lite gruvsamt att köra den, den var annorlunda än bilar idag. Men men, vi kom till Nälden tillslut och det var väldigt lite folk! Men det er klart det blir så då det var Vemdalen samtidigt. När det var slut så tog det ju hundra år innan jag fick ihop alla för att komma oss till bilen. Vi var inte hemma förän halv fyra.....ganska så trött!!!! I morse åt jag och lill-prinsen frukost på altanen innan jag och pappa åkte iväg och kapade upp en del av veden. Lill-prinsen följde med och tog sig ett regält gyttjebad i en dypöl och var mer intresserad av det än att kapa ved. Väl hemma så tog jag och satte om blommorna, hade 15 först, men dom förökade sig och innan jag var klar hade det blivit 34 st..... Måste nog bygga ut! :0) Grillning hos mor och far innan jag fick något frispel och putsade fönstren då jag kom hem. Sedan stupade jag fullkomligt i säng!
Ny dag nya äventyr. Öppnade på dagis så jag slutade redan halv ett. Då agerade jag färdtjänst till farmor och skjutsade henne till Krokom för att uträtta några ärenden. Kontentan av det hela blev 300 kr, en middag på Värdshuset och ett tält! Ja kanske inte ett tält tält, utan ett tält! Ett regnställ som farmor inte kunde ha men som hon menade att jag kunde ha eftersom hon "gått ihop" sig. Oki....? Tydligen så hade jag "gått ihop" mer, för stället var BB (Big Bauta!), men hon insisterade, så nu har jag ett tält om någon..... ;0) e intresserad av å tälta! På kvällen var vi på OSD på en träff som hjärt- lungsjukas förening hade och spelade revy. Det var över 200 pers där, och det var skit kul å stå på stora scenen och spela. Blev liksom lite mer mäktigt :0) Idag har jag grillat mig själv ute hela dagen på jobbet. Trots solkräm så svider det på axlarna, solen e fasen stark nu. Risken är stor att bli kokt som en kräfta, och hur snyggt är det på en skala ett till tio? Tänk på det! Ha d på bade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar