måndag 7 september 2009

Tre dager i ett!

Om jeg har hatt sommerfugler i magen tidligere i sommer, var det inget mot hva jeg hadde igår da han sku komme. Trudde jeg sku kaste opp! Takk å lov så kom Örjan, en jaktkamrat, å drakk en kopp kaffe innen, så der forsvant det litt tid. Når Snekkern, Lennart som han heter, kom så har jeg nok kunnet smilt rundt! Vi gikk husesyn innen vi satte oss å fikade. Han er bare hur lettsam som helst, så trevlig å bare hur bra som helst føles det som. Vi kan prata om allt kjennes det som å det er som at vi er på samme nivå på samme sted i livet. Seff blei det jo litt fjortisklin i sofaen, men det var jo bare extra plus ;0) Idefix blei da så fortjust i han at han ville leike hele kvelden. Han reiste ikke forenn kvart på elve, å sku hjem til Brunflo å sove noen timer innen han sku på jobb. I morges da klokken ringte 06,00 så studset jeg nesten ur sengen med et smil på leppene. Prinsen deremot var ikke pigg å stå opp, så han låg kvar nesten enda tils vi sku reise. Idag var jo første jaktdagen å, så det var jo en slik extra bra dag bare därfor! Å når siden du veit at det er noen som har likedana sommerfugler i magen for ens egen skyll, så blir jo livet så bra! Jeg å mamma fikk sitte sammen idag ettersom det er så mange folk at postställena ikke rekker til, så at man må dela! Det var veldig godt å sitte å bli oppvarmet av solens stråler, for det var kanonvær med blå himmel! Det skjedde null å inget, så vi fika å njøt (foruten at tornet slutta litt fremover så man fikk spenne seg så man ikke trillet av, å dessuten var det så hardt at træsmaken i arselt satt kvar i flere timer). Siste en å en halv timen blei det litt fart, for da hadde Chicko, etter å ha "gjort en liten tur" = rent ned på byn, stå los på ko å kalv nedanfør oss. Vi såg dem ikke, det var for langt for det. Men det var så trångt å tett av ungskog at farbror Lars aldrig kom til skott, så det var synd. På eftermiddagen sku jeg in til byen, så det blei ingen jakt. Jeg fikade først med Ellinor, min frisør, hon er så lettsam å trevlig å får en alltid på godt humør! Siden hennes lunsjrast var slutt drog jeg opp på elgiganten å hentet min nye mob! Siden var det studiesirkel, hjem å skifte å dra på buggkurs. Gikk så der, mine tanker var på annat hold....hmmmm undre vart..... ;0) Da jeg kom hjem fra kursen var jeg så gedigent førkjølet at jeg valgte å bli hjemme idag på fm fra jakten for å sove. Våknet flere ganger med frosse å at jeg svettedes som en gal, ikke akkurat friskhetstegn! Når jeg våknet i morges snakket jeg med min kjære å gjorte meg klar for å jakte andre halvan av dagen. Men det hadde gått så bra på fm med tre feldte okser, så det blei slakt på ettermiddagen. Jeg underholdt yngste søskenbarnet meden dei slaktet, å siden drog jeg hjem å la meg å vila litt, for jeg skall snart reise til Järpen å besøke Lennart. Han jobber der, dei bygger på et fiskeannlegg så dei bur der under ukene. Så nu må jeg gjøre meg klar! Au revoir!

"Älgblomning: viltexplosion"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar