tisdag 28 juni 2011

Dagen goda gärning!

Nu e det inte många dagar kvar tills jag får hämta hem lille Nino. Var å besökte han idag å hade med mig syster-yster å Lovan, å han kom springande fram å ville upp i knät. Hjärtat smälter ju på en gång! Det e så kul å se för att han ändrar utseende alltefter han växer. Nu har han fått mörkbruna prickar fram på nosen, å fläckiga trampdynor :0) Men som sagt, jag läääängtar!!! När vi skulle åka hem så hann vi köra 100 meter så upptäckte syrran att hon fått punka på ena framdäcket. Så eftersom mamma inte kunde byta däck, och syrran är höggravid så fick jag rycka in och göra dagens goda gärning å byta däcket. Så ibland är det inte dumt att man fått göra sådana saker själv så man lärt sig. Fixade det å sen kunde vi åka hem. Just nu prövar jag å hålla mig vaken, för jag är sjukt trött! Men jag kan inte sova nu, för då somnar jag inte sedan å då blir det att jag vänder på dygnet, å det e ju onödvändigt! Öppnade på dagis i morse, å var uppe halv sex, så jag säger som Keo en gång uttryckte sig: -Det er ikke for h..... mennesker å stå opp nå! Men jag har ju sovmorgon i morgon då jag stänger på dagis, men jag lär må upp å klippa gräset i stället för att njuta av morgonen i sängen. Men det kan vara lika bra, för det e inge kul å ligga ensam...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar