torsdag 9 juni 2011

Idefix och Nino!

Jag är bara förvånad över var vår värd är på väg, vart tog allt sunt bondförnuft vägen? Vissa saker tror man är självklara, men idag är det tydligen inte det för alla. Man kan visst bete sig hur som helst. Ja ja...hur som helst så har det gått i hundar de senaste dagarna. Igår eftermiddag var jag å hälsade på Nino å hans syskon. Han blev tre uker precis igår å dom e så bedårande söta!!! Dom rultar runt på små krumma ben, skäller och morrar och bråkar med varandra. Dom hade börjat äta köttfärs och hade just kommit på hur kul det var att riva tidningspapperet som låg på golvet. Nino e nu störst i kullen, och vid avmaskningen så vägde han 990 gram. Han e så söt och nu e han verkligen en hund i miniatyr. Ska besöka han i morgon igen, vill ju följa utvecklingen. Så nu idag efter jobbet och efter grillmiddagen hos mor å far så tog jag med lill-prinsen bort till en av de vackraste platserna jag vet. Där jag för två år sedan samlade energi och laddade batterierna. Ifjol kom jag mig ju aldrig dit, så inte konstigt att jag kände mig snuvad på sommaren. Det har varit så varmt och lill-prinsen som är svart sliter ondare än andra, å eftersom han älskar vatten så åkte vi iväg och badade! Jag satt länge på en klippa och bara sög in omgivningen och då kunde jag bara inte låta bli att doppa mig. Men det blev bara ett dopp, för det var ju inte +25 grader precis ;0) Men i fjol badade jag ju inget, inte ens ett dopp. Det var väldigt uppfriskande kan man säga, men det värmde invändigt att se hur kul lill-prinsen tycker det är att bada. Lägger ut lite bilder från dessa två dagar. Kram Kram

Nino till höger
En trött liten kille
Matdags!!!!

Lill-Prinsen
Bad glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar