torsdag 23 juni 2011

Rätt eller fel?

Ibland kommer man till gånger då man tvivlar på sig själv, och det är inge kul. Speciellt om man tagit ett stort beslut, och sedan börja tvivla på om det verkligen var si eller så och om man gjorde ett misstag som tog det beslutet. Jag kan inte ändra på beslutet nu, men jag kommer ändå att fundera på om jag gjorde rätt val. Men samtidigt så vet man innerst inne att det kanske var rätt egentligen, i det långa loppet. Men som sagt var, jag kan inte ändra på det nu, men jag kommer ändå att fundera på vad som är rätt och fel. Om jag misstog mig, dömde å tog beslutet för fort eller om intuitionen var rätt å jag tog rätt beslut. En dag kommer jag nog på det, men då e det försent om det visar sig att jag tog fel beslut.
Ja ja...Här spirar det i trädgården och om man bortser från den hemska gräsmattan som måste klippas ca 75 ggr i veckan så e det så kul å se allt som skjer. Det växer så det knakar i kryddgården och det blommar i jordgubbspyramiden. Skulle va konge om man fick nå jordbär redan i år, även om det bara blir tre stycken :0) Vad kryddgården anbelangar så ser det ut som någon bara kastat dit fröerna, för salladen växer som dom blinda slåss. Det är sallad här och sallad där, och inte i två fina rader som rädisorna. Nej. För en viss prins har en gång sladdat där och en gång genat så fröerna har åkte lite hit å dit. Smaken e det nog inge fel, men estetiskt e det inge fint. I tisdags så visade sig vädergudarna från en av sina värsta sidor. Det blåste och blåste och blåste så då jag kom hem så fick jag till min förfäran se att växthuset hade blåst omkull å dörrarna hade ramlat av. Det var då bara röta att inget gick sönder, så pappa och mamma kom å hjälpte mig att resa upp det igen. Fattar inte hur det kunde blåsa omkull. Men dörrarna måste ha blåst upp, och då blir det ju som ett vindfång, så då hade det lossnat från lekablocken och farit bakåt. Jag tror inte tomatplantorna riktigt gillade det där med ÖPPEN planlösning, för dom såg inte ut att må så bra. Tror jag det, stå där naken i snålblåsten halva dagen. Vem som helst hade ju blivit sjuk av det :0) Nej nu ska jag vila lite. Vekryggen har inte varit sig själv sedan förra helgen med fest å gräsklippning, å ikväll e det ju Näset, å då måste ryggen vara så bra den går, för jag ska vara nästan död om jag inte ska dit ikväll. Jag tror det kan bli bra, men hoppas ju på riktigt bra ;0) Å av någon anledning kan det bli det, vi får se...

"Det svåraste i livet, är att veta vilka broar man ska gå över och vilka man ska bränna" / David Ogilvy

"Trädgårdar blir inte gjorda genom att utropa "Oh, så vackert", och själv sitta i skuggan" / Rudyard Kipling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar