måndag 6 juni 2011

Du gamla du fria, du fjällhöga nord....

På Kristi flygare/himmelssprätten så byggde jag och pappa en till blomsäng och så började vi på å göra en fejkbrunn som ska stå ute på kullen, kommer å bli skitbra! Ja, det har varit flera helgdagar denna helgen, så för det flesta blev det fri tor, fre, lör, sön och mån. Men så e det ju inte för alla, tyvärr!! Vi var på Näset på torsdagen och dansade till Blender. Det var mycket folk där, och roligt folk, men som vanligt var det något/:on som saknades, men man kan inte få allt. Vi var inte hemma förän kl två och innan man somnat så var klockan tre. Det e kanske inte så farligt om man inte ska öppna i barnehagen nästa morgon. Kvart i sex ringde väckarklockan och jag var så trött så det kändes som jag hade ett gruslass i ögonen. Var dessutom tvungen å ta glasögonen, för ögonen var så röda och irriterade så det såg ut som jag festat i 14 dagar, vilket jag absolut inte gjort. Å det innger ju lite dårligt förtroende hos föräldrarna om man ser ut som att man festat. Men det var en nykter tillställning :0) Nu var ju tanken att jag skulle kompa ut så jag bara skulle jobba två timmar, det ska man ju kunna stå ut trots lite sömn. Men ack vad jag bedrog mig, det blev visst fler barn än väntat, så det var bara till å jobba hela dagen ut.....aningens sliten!!! I lördags var jag och tittade på valparna, men så klart så tog batteriet slut i kameran då jag vred på den, typiskt och oproffsigt! Tänkte åka dit i morgon kväll å titta, med nyladdade batterier.
Bakade bullar och nå kakor då jag kom hem och stack sen ut och tränade. På kvällen ringde A och ville ha med mig ut på krogen, och eftersom det var längesedan så hängde jag på, å det blev en jätte trevlig men väldigt sen kväll. Kl 4 kom jag hem... Det var längesedan jag var ut på krogen och det e kul med lite variation, men ska jag välja så blir det dans! Söndagen ägnades åt gräsklippning och fika med lite olika som dök upp, så det
tog nästan hela dagen innan jag var klar. Det e baksidan med å ha en stor gräsmatta! På kvällen kom A å J så vi slöade i soffan och tittade på film, 10 000 BC. Blev väldigt besviken över den, för jag hade hört att den skulle
vara SÅ bra å hade därför höga förväntningar :0/ Som vanligt blev klockan försent igår kväll också, m
en vad gör egentligen det då man har trevligt.

"Du gamla du fria, du fjällhöga nord..." Idag är det nationaldagen, och jag hade önskat att man firade den lika mycket här som i Norge. Men man ska väll vara nöjd att det blivit en röd-dag.... Nationaldagen firades genom att hjälpa mamma å pappa å steka kolbullar på Svea park. Det var hett, rökigt och mycket folk, men vi sålde slut på allt, så då var dom nog goda också :0) Väl hemma gjorde jag nå "skyltar" i skiffer
som ska stå på blomlådorna innan jag tog mig en träningsrunda. Så nu har jag däckat i soffan och sk apröva å hålla mig vaken i alla fall två timmar till. Skepp å hoj!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar