tisdag 29 november 2011

Eld i baken!

Var pissväder i morse också, å eftersom man inte behöver höra så bra då man e ute å rider så sadlade jag å Anna på hästarna efter frukost och stack ut. Var längesedan jag red nu, så jag fick så jäkla ont i ljumskarna å insidan av låren, räknar med att rumpan kommer att kännas i morgon ;0) Men det är härligt å rida :0) Det hade blivit lugnare väder så jag prövade jaktlyckan igen då jag kom hem. Postade på rådjur nedanför B. Nisha, hade räknat ut att dom borde vara där, men jag hade visst räknat fel....Det e ju rätt uppenbart att jag inte bor i det mest vilttätaste området i Sverige. Klart dom e där någonstans, men aldrig på samma ställe som mig. Var så jäkla frusen då jag kom hem, det spöregnade, så jag tog en varm dusch å la mig under en filt å hoppades jag skulle tina upp till midsommar. Tinade upp kan jag lova att jag gjorde då jag höll på fixa maten. Eldade för fulla spjäll i kaminen, å eftersom den står nära köksön å spisen så kändes det som jag höll på elda upp rumpan på brallorna. Kan lugnt säga det blev hett, men jag behövde ju inte frysa i alla fall ;0P Blir en slapparkväll ikväll med bibelläsning.....ha haha...nu menade jag inte bibeln Bibeln, utan revy-bibeln med alla texter å sånger till revyn. Det e ju knappt en månad kvar till premiären, å det e mycket som ska övas in. Så nu går jag ofta å sjunger, fånigt nog, för mig själv på inledningssången och på de som jag ska sjunga. På youtube.com ligger det ute ett gammalt revynr som pappa å Gunnar gjort, som heter Provtagaren. http://www.youtube.com/watch?v=8FMbDcPpatc Lite dålig kvalitet, men kul ändå :0) Nu står det en glassbox å väntar på mig här bredvid, smaskens!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar