tisdag 8 november 2011

Hur man lätt blåser 3600 spänn!!

Har varit högeffektiv idag med både städning och vedkörning, det e hårfint vad som e tråkigast!!! Men det måste göras..... Var till Änge å köpte nya sulor till Subarun, 3600 spänn bara sådär >:0/ Men å andra sidan, köper jag inte fyra nya däck utan bara ett nytt så kommer jag få betala en ny bakaxel för ca 6500 spänn, så valet e egentligen inte så svårt. På en fyrhjulsdriven bil måste däcken vara jämnt slitna så att lika mycket kraft går ut i alla däcken, det var det det inte gjorde då bilen började brann. Däcken gick ojämnt pga reservdäcket. Så med ETT nytt däck e det bara å vänta på att bakaxeln ryker igen....å det vill jag inte! Det å sådana här gånger man önskar man hade en sparkcykel ;0) Så på torsdag e det bara å lämna in, betala å förhoppningsvis köra säkrare än vad jag gör nu. I går var det revymöte, å alla hade en massa förslag på saker vi skulle ha, så nu e det bara å skriva å sedan köra för fullt!!! Må säga att jag e mycket nöjd med min monolog :0D Det e premiär den 5 januari, KOM!!! Idag la vi ett blodspår till Nino, ett långt spår, och han följde det så otroligt bra, det var en fröjd att se han jobba! Mitt hjärta svälde av stolthet då han hittade klöven och fick sin belöning! :0D Avslutade den hektiska dagen med rådjursjakt som såklart inte gick som tänkt. Igår var jag uppe i Småbuhön å kammade noll, å idag var jag ovanför mig å kammade oxå noll, när ska det gå? Dom e illfula dom små jäklarna ;0) Å som pricken över i:t så selade jag på grabbarna å sprang ner till mamma å pappa. Jag tycker det e så härligt å springa då det e mörkt, det e liksom lättare på ett sätt. Idag kändes det som att jag flög fram, trots att jag sprang på asfalten vilket annars brukar va svårt pga knät. Det komiska i det hela e ju att jag e lite mörkrädd å tycker inte om att vara ensam hemma hos mamma å pappa då det e mörkt, men jag e inte rädd om jag springer eller går upp till Hön eller springer ner till mamma å pappa i mörker. Men fan att jag skulle gå i stan om det e mörkt, det e ju nästan som å be om å bli överfallen känns det som. Men vem skulle överfalla mig påväg upp till Hön i mörkret, möjligtvis en förvirrad älg, å det e ju lite troligt att det sker ;0) Nu e det snart sängen, för det e tidigt upp i morgon! Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar