onsdag 30 november 2011

Snorhalt!!!

I morse hade "all" snö regnat bort och lämnat efter sig en glasklar ishinna. Tur man har sprillans nya däck, men fick ta det piano i alla fall. Kände hur bilen gled åt sidan flera gånger, huga! :0S Ute på jobbet var det som en spegel, så det var inte tal om å gå ut, för då hade alla varit tvugna å ha hjälm, inkl fröknarna. Eftersom vi inte kunde vara ute så var det ett smärre kaos kändes det som då det var dags för mellis, vi var dessutom en pers kort. 17 ungar + 2 pers å bara möjlighet till 14 platser, dilemma! Då e det till å möblera om å räkna om å en gång till å så styra upp det på bästa sätt. Utmaning!! Det var skönt å få stänga dörren efter sig å få åka hem. Kände att jag kunde inte bara fixa maten å slagga i soffan, behövde få rensa hjärnan å klarna huvudet. Snörde på mig löpskorna å tog pojkarna å sprang ca 6 km, så behövligt! Det e underbart å springa under stjärnorna (trots att det var så snorhalt att jag kunnat slå mig sönder å samman) å det är så kul å springa då man känner att man har ork att springa i bra tempo hela tiden. Hjärnan var tömd då jag kom hem, så det var skönt å käka å dimpa ner i soffan å ladda för en ny dag i morgon. Å då har vi revyträning på kvällen, wiiiiiii!!!! :0D Förresten, kolla in denna länken från Losnabakkens kennel där Amos är ifrån, lite kult! http://home.online.no/~irlangse/ å gå in på "Skryteside" å "Norsk elghund grå". Visst e han fin våran Amos :0) Sedan, grattis på namnsdagen A! :0) Kos å klem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar