måndag 28 november 2011

Lussifiakattbak istället för älgjakt....

En dag fylld med jakt var planen, men sanningen blev något helt annat.... Vaknade å trodde att taket skulle blåsa bort, för det lät verkligen så. Fick nästan spika fast Ninisen å Fixen för att dominte skulle flyga iväg, så någon jakt var det inte tal om. Skulle ju aldrig kunna höra om hunden skällde, å med den vinden som var skulle jag ha behövt sikta 20 meter bakom älgen för att träffa i bogen. Det säger väll en del om hur mycket det blåste.... Så jag blev hemma å eldade å bakade lussifiakatter å biskvier, blev riktigt nöjd med biskvierna. Synd bara jag inte e så förtjust i dom själv, men tanken e ju å bjuda bort dom :0) Syskonbarnen kom en sväng å gjorde mig sällskap medan jag bakade klart. Nästan som på en given signal så blev det kav-lugnt å blå himmel, perfekt för jakt tänker nog ni då. Å det hade det varit om det inte varit för att solen gått ner...... Så jakten gick mig ur händerna idag oxå, det ska fan till å vara ledig för å jaga..... >:0/ Innan middag så tog jag med mig pojkarna ut å sprang, så skönt å känna att jag e så pass frisk att jag orkar springa utan att det river i lungorna å bröstet. Härligt!!! Mamma å pappa var hit en stund på kvällen å fikade och provsmakade lussifiakatterna, eller i alla fall mamma smakade. Lussifiakatter e ju ett av det värsta pappa vet näst efter fiskbullar ;0P Uff, dessutom går tiden så jäkla fort, snart e det jul å nyår då e det ju ingen rådjursjakt (räcker till 31 dec). Så det e inte många helger å hurra på för å kunna åka ner å jaga nu. Men det har ju som inte gått tidigare eftersom dom fortsatt jagat älg, så vi får se. Det löser sig :0) Nyår ja.....undrar vad som händer på nyår, några har pratat om 3 rätters middag å grejer, men det e ju en parmiddag, å på parmiddagar vill man inte gå som singel och vara det 5 hjulet på vagnen, då får det hellre vara. Nä får väll se, i värsta fall får jag väll bjuda in mig någonstans då ;0P Nu e det tv innan det e kvällning! Hej svejs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar