söndag 27 november 2011

Spårsnö utan spår....

När klockan ringde i morse så kändes ögonlocken som om dom var gjorda av bly. Svintrött! Vi var ju inte hemma förän fyra i morse, så jag hade lätt kunnat sova vidare. Men piskade mig upp ur sängen å började städa till advent (e ju iofs den första advent idag, men bättre sent än aldrig), men ledsnade ganska fort å drog en tur till skogen (småbuhön) i stället, nu då det är spårsnö å grejer :0) Det e ju bara det att spårsnö e ju bra om det e spår, men då det inte finns ett spår blir man ju lätt missmodig. Då det e barmark kan man ju i alla fall inbilla sig att det gått en älg precis där man står, men för å inbilla sig det vid spårsnö så ska man vara jävligt lättlurad eller jävligt dum. Å eftersom jag inte e någon av sakern så var det ju bara å inse att det var tomt, empty, moppito, noll där. Så jag fick ju återvända hem å fortsätta städa då.....suck! Men nu då jag har duschat å lagt mig i helt nytvättade sängkläder så ångrar jag inte att jag städat. Finns det något skönare? Ja det gör det...... ;0P Men det är jäkligt härligt med nya sängkläder! Ja ett referat från igår kanske jag ska ge. Kom dit strax före elva efter att ha suttit hos E å J å hinkat glögg, nå blankt förtärdes visst också ;0) Det var inte så mycket folk då vi kom dit, men det blev ett jäkla ös i baren då coverbandet Buffalo Jumps spelade gamla slagdängor. Kunde verkligen sätta fart på folket där. Det var bra drag på Fålings också, så det blev en jäkligt bra å kul kväll, men sedan e det ju som på alla ställen, fullt av folk som har fått i sig FÖR mycket och som tror dom är störst bäst och vackrast, men som def inte är det. Där spriten går in går vettet ur! I morgon har jag semester å då ska jag nog göra så lite som möjligt å så ska jag nog jaga :0) Hepp hepp!


"Man är inte berusad om man kan ligga på golvet utan att hålla sig i" / Dean Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar