fredag 16 december 2011

Ajkea med syster yster å Pellen!

I morse vaknade jag och kände mig som en urvriden skurtrasa, men masade mig iväg till jobbet, e ju bara en vecka kvar nu till 10 dagars julledigt :0) Så det blir till å bita ihop! Det blev en lång dag igår på Ajkea, men helt klart värt det. Så mysigt å få rå om älskade syster yster å älskade lilla Pellen en hel dag, det var bara älskade lilla Lova som fattades (om man bortser från mina pojkar ;0) så hade det varit en komplett familjedag. Vi kom oss inte iväg förän halv elva så vi ankom Ajkea, å Pellen hade varit så snäll å sovit nästan hela vägen fram, men då moster skulle sjunga en sång för chaffören så började stackaren gallskrika, hoppas det bara var en tillfällighet ;0) Sedan vi fikat å Pellen fått mat så började shoppingen, å Pellen satt i bärselen hos mig genom hela shoppingen å kväkte å skrattade åt allt å alla. Syrran handlade bla en hylla, en fotölj, en sänghimmel å en lampa. Jag för min del shoppade bla servetter, sorteringskärl, fotoramar å nå nallar till Lovan å Pelle....å så klart värmeljus ;0) Sedan gjorde vi Birsta å shoppade lite där medan Pellen ovetande sov i kundvagnen. Käkade middag tillsammans med kusin Jenny å söta energiknippet Elias, var längesedan vi träffades. Sedan var det dags att slira hem, men då var Pellen inte alls nöjd! Han skrek så i Stöde fick vi stanna å ta en matpause å se om han blev gladare om han fick mat. Å det blev han, tills vi satte honom i stolen igen....då satte det igång igen på högsta volym. Så jag fick ställa mig på knä i framsätet så jag nådde bak till honom att hålla i nappen å gunga honom, men helt nöjd var han inte. Så vi fick ta å sjunga för honom, dock fortfarande stående med rumpan i framrutan ;0P Å vi sjöng å sjöng å sjöng, man hinner med jäkligt många sånger på 15 mil. Ja för ni ska inte tro att han somnade, nä han satt bara å tittade å sög på nappen, men så fort man slutade gunga honom eller slutade sjunga så blev han tokförbannad. 1 mil innan stan somnade han, men vi var så gott i gång med sjungandet att vi fortsatte, det e sjukt hur mycket man kan minnas (som nu texterna) :0) Bytte bil i stan å halkade sedan hem till mig å pojkarna. Halv elva kom jag i säng, och klockan ringde oförskämt tidigt i morse. Suck! Men nu e det i alla fall fredag kväll å jag har däckat i soffan, bästa Anna kommer kanske senare ikväll efter jobbet, å så får vi se vad helgen har att bjuda på. Jakt blir det nog inte, pga snön..... Men en sak är dock spikad, revyträning på sön. I tors var det ett repotage från måndags träningen i ÖP, kul att det uppmärksammas.http://op.se/lanet/krokom/1.4201326-mindre-vind-i-arets-kaxasrevy
Nej nu blir det ha de på bade! Kram
Moster å Pellen e klar för shopping!
Moster, Pellen å polarna: Broccolin å Moroten!
Pellen har hamnat i bröstkoma!


"Den som sjunger skrämmer bort bekymren" / Miguel de Cervantes Saavedra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar