lördag 17 december 2011

Flue å feghet!

Influensan vs. Åsa=1-0 Ligger totaldäckad i flunsa, å har ont i öronen å bihålorna och i varenda led som man kan böja. Men det ska du ju inte tro hindrade mig från att sticka ut i morse, inte å träna, men för å jaga rådjur. Å pulsa i 40 cm djupsnö med feber som för tillfället är dämpad med alvedon, e kanske ingen hitt. Det känns som om jag gör många o-hittar nu för tiden. Pappa fick utryckning så det blev inte så mycket jagande, vilket i efterhand kanske var lika bra. Svängde förbi Jess föräldrar så hundarna fick ses innan jag damp ner i sköna soffan med pojkarna. Pappa hade varit här på morgonen å vädrat elementen, så det var betydligt varmare än då jag åkte i morse. Tack pappa :0) Det e hemskt hur utslagen man kan bli av vanlig flunsa. I morgon e det revyträning hela dagen, får se hur det går..... Då man ligger för ankare så har man all tid i världen å fundera på saker och ting, å bland annat så funderade jag på hur en annan människa kan påverka en så mycket att man blir alldeles varm i magen av tanken, men som samtidigt får en så feg att man inte törs säga vad man tycker. Gällande vissa saker så blir man mer modig då man blir vuxen, men det gäller inte i kärlek ;0) Lite frustrerande att inte tordas, och trots att det heter "Man måste våga för att vinna" så fegar man ur trots att man e vuxen, men som sagt...så kommer det nog alltid att vara :0) Det e nog ett försvar för en själv antar jag. Men man önskar man kan säga: -......., så här känner jag :0) <3 Men men.... chicken, chicken, bäst å avstå tillsvidare! :0P Igår skulle bästa Anna ha kommit, men det blev så sent innan hon kom från jobbet, så hon kommer ikväll istället :0) Bunkrat upp med chips, dipp å avslagen Coco Bahia, å så klart gurka å morötter (för å vara lite nyttiga) å så Pirates of the Caribbean; Död mans kista :0P En riktig tjejkväll alltså! Eller e en tjejkväll fylld av nagellack, hårinpackningar, vin å ansiktsmasker? I så fall så är det ingen tjejkväll vi ska ha *fniss*

"Det finns tillfällen då förnuft innebär att vara feg" / Marie von Ebner-Eschenbach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar