onsdag 14 december 2011

Familjeträff :0)

De sista dagarna har varit fyllda av jobb och revyträning, och en förkylning som inte helt vill ge med sig. Kan ju kanske vara en fördel om jag ger fan i å träna, men kan liksom inte helt låta bli. Så jag får kanske skylla mig själv då lite.... Idag hade vi lucia på dagis (en dag försent), å fast att det var mysigt så fanns inte den känslan som var då jag var liten och det var lucia. Efter luciatåget då så fick vi lussikatter å pepparkakor och varm oboy ur plåtmuggar. Å ett luciatåg minns jag speciellt, för då var min älskade momma, som tyvärr inte lever idag, där och hon hade köpt ett armband med små röda hjärtan till mig, och jag älskade det! Hur som helst så var det lucia idag och efter jobbet å middagen så åkte vi till Bångåsen och först hälsade jag på Frej, pappan till Nino, fram och tillbaka innan vi for till Sten och Kerstin. Det är därifrån Nino kommer, så han har mamma å syrran där, å han å Tessan (syster) var nästan helt lika. Det var bara lite lite som skiljde dem åt, så det var så kul å se och träffa henne. Hon var mycket mer framåt än Nino å mer busig, men Trixi (mamman) tollererar mycket mer än Fixen, så hon var van å få fara fram lite mer. Satt å fikade å surrade med dom medan hundarna lekte. Det är som sagt var kul å se att dom är så lika, och det var kul å se att pappan har en exakt likadan fläck mitt på huvudet som Nino och Tessan hade då dom var liten. Nu har bådas växt bort, men just det att det var en så karaktäristisk fläck som gick i arv :0) Nino däckade totalt då han kom hem, så nu snarkar han å Fixen i kapp, låter som jag delar sovrum med ett gäng skogshuggare :0D I morgon blir det Ajkea med syster yster å lilla Pellen. Blir ingen stor shopping för min del, men man kommer ju alltid hem med dom klassiska värmeljusen ;0)
<3 Ninisen å Tessan, lika som söta små bär! <3

Nino å Tessans pappa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar