torsdag 22 december 2011

Mimring från Evenstad!

Dan före dopparedan e det idag, å det betyder oxå att jag har fått julledigt!!! Du anar inte hur mycket jag sett fram emot det, ska njuuuuuuta i fulla drag! Speciellt om saker blir som jag önskar, nu menar jag inte det av tomten då, utan från stjärnan som föll i förrgår på promenaden. Igår kom bästa Anna hit å vi hade lilljulkväll med glögg, julgodis å en massa prat ;0) Idag har det varit jätte lite, 2 st, barn på jobbet, å det e en perfekt avrundning på terminen. Men det e konstigt, för ju närmare julledigheten jag kommer, ju mer tar hjärnan semester trots att man jobbar fortfarande. Men det e ju bra om man förbereder sig innan så man inte behöver ägna jullovets första dagar åt å varva ner. Sitter i köket å har tänt ljus å i kaminen brinner det å Idefix ligger på mina fötter och Nino ligger framför brasan, det är så stämningsfullt å fint. Tänker tillbaka till då jag pluggade på Evenstad, då jag varje lov packade i bilen å denna dag körde upp hit till mamma å pappa för att strax efter nyår åka tillbaka, eller tom i mellandagarna. Fast då åkte jag ju till S i Horten. Ibland saknar jag Evenstad nå kopiöst, saknar kompisarna som fanns där, festerna, naturen och självklart studierna. Man har det faktiskt aldrig så bra som när man är student, man må leva knapert, men man har en otrolig frihet. Vi hade alltid tentorna i slutet av terminen, så man kunde ha en 4-5 tentor i dec, å trots att det var hårt å svårt å många timmar med näsan i böckerna och nötning av stolarna i läsesalen så var det något speciellt å så kul å få ta lov, men lika kul var det å åka tillbaka. Det hände så otroligt mycket på Evenstad, och dom åren där är nog de bästa åren i mitt vuxna liv. Alla fester i studentpuben Biotopen....oj oj oj vad mycket man skulle kunna berätta om...men; What happens in Biotopen, stays in Biotopen! ;0) Men nu e jag inte student vid Evenstad längre utan har hus och gård, vuxenpoäng så det bara skriker om det, men ibland skulle jag verkligen vilja byta tillbaka. Mycket vatten har runnit under broarna sedan dess, och i morgon är det julafton 2011. Jag ser otroligt mycket fram emot julklappsöppningen, inte bara för att jag älskar paket, utan för att få ge pappa hans julklapp som jag e oerhört nöjd med! Men först blir det grötmiddag hos mor å far ikväll med farbror m fru å bästa Johanna, och i morgon blir det en skön sovmorgon med pojkarna innan jag ska åka på graven till momma å tända ett ljus. Å sedan e det å vänta på tomten :0P Jag har inte önskat mig nå speciellt, utan jag önskar efter jul mot det nya året.... ;0) God jul på er! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar