söndag 25 december 2011

Änglavakt!

Detta hade kunnat bli en av de värsta jularna jag haft. Idag var det cm från att jag skulle ha mist min älskade Nino, mosad av en bil. Vi var ute på gården hos mamma å pappa å lekte i snön, å allt var jätte bra å mysigt. En väldigt fin juldag. Så kommer pappa på att dom ska släppa lös deras lilla hund Max som inte står så högt i kurs hos mig nu. Å har inte mer än hunnit tänka tanken så far han som ett lyse neröver vägen, och Nino springer efter för det är ju kul på jaga honom. Jag ser vad som är påväg å hända å springer efter och skriker åt dom, men det händer inget. Så ser jag i ögonvrån att det kommer en bil från höger, och sedan går allt i slow motion känns det som. Hundarna springer rätt ut framför bilen, Max springer över på andra sidan å Nino stannar upp mitt på vägen och tittar skrämt på bilen som närmar sig, och jag skriker allt jag kan och lite till. Finns inte en chans att bilen ska kunna stanna och jag inser att det är kört med min älskade vän. Men så kastar han tillbaka och klarar sig med ett par ynka cm och jag springer ut och sliter tag i han och sjunker ihop i tårar. Jag blev så fruktansvärt rädd och så säker på att det var sista gången jag såg han i livet. Det var inte långt ifrån att andra hunden också strök med, så det hade kunnat gå otroligt illa. Nino var sig själv efter bara en liten stund, men jag var helt förstörd i nästan en timme. Allt gick ju bra, men just dom få sekunderna som hände nere på vägen hade etsat sig fast på näthinnan. Vet inte vad jag skulle gjort om han blivit ihjäl körd?!!! Men tack å lov gick allt bra, men det e fan sista gången som Max e ute med mina hundar! Han e lika mycket å lita på som en hönsskit! Sedan det värsta gått över så tog jag och pappa och körde upp Per Nilssons Memorial (Pappa å Gunnars skidspår som går över Pe Nisch odlingan). Å självklart la vi ner oss i ett surhål å fick lyfta skotern å greja innan vi kunde fortsätta. Ikväll kommer bästa Johanna hit på gofika, känns som det kan behövas.....


Pojkarna i mitt liv! <3


"Olyckan kommer oftast objuden" / Okänd

"Det finns ingen tillit som är säker förutom självtlliten" / John Gay

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar