söndag 11 december 2011

Många stygga ord blev det....

Skulle nästan kunna tro att det var igår som jag var på fest, vaknade nämligen med en fruktansvärd skallebank. Hade sovit tolv timmar, så jag kunde nog inte vara helt kry. Men...insåg ju att snön inte kom att skotta sig själv å inte att någon annan heller gjorde det. Två alvedon å sedan ut, fick låna slungan av Månkler. Men fy faaaan vad segt det var, å tungt!!!!! För det första så var ju snön packad å hård å för det andra så var bara slungan självgående till hälften. Det var bara det ena hjulet som snurrade, så det var till å lägga på hela sin kroppsvikt å skjuta på den å försöka styra den åt rakt fram eftersom det drog mot höger pga hjulet. Kan ju säga att jag var lagomt på gott humör då jag var klar, å hade användt hela mitt ordförråd och lite till av stygga ord. Hade jag orkat hade jag vid flera tillfällen kunnat kasta slungan åt skogen, så jävla förbannad var jag för att det jävlades, å huvudvärken blev ju inte bättre! Så skulle jag köra ner snöskyffeln jag lånat av mamma å pappa i fre, å då rör sig bilhelvetet inte ur fläcken! Å då jag kunde lägga i växeln å släppa kopplingen såg jag pengarna flyga iväg, kunde ju inte betyda så mycket annat än en ny växellåda. Å då var det inte långt till tårarna.... Mamma å pappa kom å hämtade masken, å då tittade pappa på bilen å då visade det sig att hög- och lågväxeln låg i lite lite så därför hände inget. Skööööönt att det inte var något som var sönder. Kollade på skiskyting å önsket att Jämtland vore Norskt, grattis Norge :0) Så sedan mitt i dagen har jag legat på soffan helt däckad å halvsovit, varit upp å ätit å sedan lagt mig igen. Så nu e det tidigt i säng, sömn e ju det bästa botemedlet mot de flesta åkommor. Jag drar ju åt mig alla basskilusker hur lätt som helst, spec då det e mycket å stressigt runt mig. Marcus var hit å lämnade en sprillans ny högtryckstvätt som han inte ville ha nu när han flyttar :0) Tusen tack snälla snälla Marcus för den!!! Så nu säger jag God natt å stänger av datorn. God natt!



*Bilden är från ifjol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar