onsdag 28 december 2011

Snöskottning och feghet!

Fan vad tråkigt det är att skotta snö! Igår var jag tvungen att trotsa Dagmar å gå ut och skotta av gården och uppfarten, till vilken nytta då kan man fråga? Jo jag visste att jag var tvungen att göra det idag igen, och det skulle bli dubbelt så tungt å vänta med allt tills idag. Det är sådanahär gånger som jag hatar vinter! Sopa av och skrapa bilen och skotta snö är det värsta med vintern, och det är samma varje år! Kanske ska vara glad att det inte e -35 grader. Messade med A igår :0) Och där var det ingen snö utan grönt, ska vi gissa att jag blev avundsjuk! Jag vill också ha lite eller ingen snö just nu så man kan jaga å slipper skotta snö. Funderar på å posta på någon hjort, mem det är ju fort hjort ;0P i detta vädret. Som det snöar och stormar nu ser man ju fan inte skillnad på en hjort å en kråka! Men det e ju hjortjakt fram till sista jan, så någon em postande må det ju bli. Det e på ett sätt trist att vi har revy hela januari eftersom man får jaga rådjur enda fram till sista januari hos A, så då finns det ju ingen helg å jaga på där heller :0( Påtal om revyn så närmar det sig med stormsteg och vi har två träningar kvar inkl genrepet....huga! Hoppas alla skärper till sig så det blir bra! Snart blir e det nyårsafton och min plan A sprack pga min feghet, så nu må jag inrätta en plan B, vilket blir nog Anna å jag som käkar å så åker vi ner till Migge på fest senare på kvällen. Jag får väll skylla mig själv antar jag..... Men tror det blir kul i alla fall! Sedan e det så jävla skönt att vara ledig, njuter i fulla drag (om man bortser från snöskottningen) och bara tar dagen som den kommer. Tror det är den första julen i mitt vuxna liv som jag e ledig oxå i romjula (mellandagarna), å det ska fan inte bli den sista! Det e så välbehövligt att få vara hemma och hamstra energi och få vara sammen med pojkarna, tror dom å tycker det e skönt att slippa vara i hundgården. Nä nu e det dags å plocka ihop lite scenkläder å åka neröver å hoppas på att det flyter! Tjena mårrs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar