söndag 4 december 2011

Pers rekord upp i Hön?

Snart har hela helgen gått, och en ny jobbvecka väntar. Jag vet att jag sagt det 100 ggr tidigare, men helgerna går så fort! I går så var det styggväder, så jag satt å hjälpte mamma med en massa saker på datan, kändes som ögonen blev fyrkantiga. Fattar inte dom som kan sitta å torr-surfa på datan i flera timmar, jag klarar inte det. Har typ 6 nät-sidor som jag följer å tittar på, å annars så använder jag datan till å skriva på eller redigera bilder, ja å så blogga förstås :0) Igår kväll kom bästaste kusin Johanna å fikade, vi pratade revy å grabbs, en vanlig kväll mao. E så gla att hon ska vara med i år å, vi behöver verkligen sång-tillskottet! Idag på fm var jag å pappa ute å jagade. Utgick från Tångeråslinjen å inte ett spår.... >:0/ Men så stack Amos iväg och sista blippen på peilen vi hade så var det vid Hålltjänna och den visade att han skällde. Så iväg bar det uppför småbuvägen rätt opp i Hön, kan tala om att det e ganska brant! När vi skymtade husen på toppen så kom Amos tillbaka, och vi antar att det han hade därnere hade tagit över Hålltjänna. Kopplade han och tog oss ner till Svalen-vägen å så ner den till storvägen innan vi gick in mellan vägarna för att se om lyckan var bättre där. Men det var den inte...inte ett spår där heller, vart e alla älgar?? Såg en massa lekatt spår, men det e som liiiiite liten träffyta på dom, å lite dåligt med kött ;0) Åkte ner till mor å far sedan å har suttit å filat på revyn, på någon sketch som inte e bra. Hoppas den blev bättre, det känns så i alla fall. Ska ut å promenera med Johanna å vovvarna nu sedan, vi ska gå ner på revyn till kl 5 så att grabbarna får komma ut å röra på sig. Fixen har blivit lite tjock trots att han rör sig mycket, så nu e det ännu mer nedskärning i maten. Dom äter ju helfoder, rent kött, så då e det skitlätt att dom blir tjock om dom får liiiite förmycket. Så nu väger jag varje måltid. Å hundgodiset har bytts ut till clementinklyftor.... ;0) Hej svejs!

"En dator gör vad du säger åt den att göra, men det kan skilja sig mycket från vad du ville att den skulle göra" / Okänd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar