lördag 10 december 2011

Coco Bahia grogg och pepparkakstorn!

Snö, snö, snö, snö å snö så långt ögat kan se. Ska det aldrig sluta snöa???? Skottade snö igår då jag kom hem, å skottade snö i morse då jag sku ut med bilen. Ska ner å ge Amos mat ikväll så jag antar att jag får skotta då oxå. Inte bara det att jakten här skiter sig pga all snön, utan jakten hos A skiter sig ju totalt oxå. Tror det känns mest surt >:0/ Hur som helst så var vi ju ut igår, å jag hade verkligen sett fram emot det. Men en timme innan så tappade jag lusten totalt å ville helst gå å lägga mig å sova. Men Anna peppade iväg mig å jag å Marcus var hos henne kl sju, så då blev det varma mackor som man starkt kunde ha misstänkts ha gjort på en efterfest som nattmat, det var med andra ord en salig blandning av pålägg. På den ena var det räkost, salami, svamp å ost, å på den andra var det skinka, krabba, svamp å paprikapulver å ost....litt märklig kombination, å i ärlighetensnamn vet jag inte hur god dom var egentligen ;0) Men Annas "koftor" med nougat å mandelmassa å glass var supergoda, fast dom passade inte...eller kanske ska säga att öl inte passade till dom. Men det gjorde grogg på Coco Bahia ;0) Sjukt längesedan jag drack den, fick flach backs från barndomen! Lilla-A å S-O kom oxå å käkade med oss. Innan vi åkte ner på byn så var vi hem å tog ut hundarna, så vi var väll nere vid tio. Inge mycket folk alls, men det gjorde egentligen inte så mycket eftersom att vi hade skitkul i alla fall. Blev en del öl å en hel del dansande, å det e kul å kolla, för det finns lika mycket dansstilar som det finns folk. Å en del kan ju verkligen konsten å se menlös ut, nu e ju personen i fråga iofs det också, men kan man annat än bli det om man e tillsammans med ett iq-befriad fruntimmer? *ha ha ha* :0D Ja ja.....det e hur som helst kul å kolla på hur folk e. Kvällen blev kanon trots att det inte var så mycket folk, så tack bästa NI för en toppenkväll! Idag blev det sovmorgon innan det var till å skotta fram bilen å åka ner å utfodra Amos. Hade sådan tur att jag hamnade bakom plogbilen påväg ner. Sedan hem å baka pepparkakor, men hade anförskaffat lite lite deg, så pepparkaks"huset" blev lite orginellt kan man säga. Det blev ett jakttorn ;0P Hade inte orkat gjort deg, utan köpte, så då räckte det inte till ett hus efter att ha bakat klart själva pepparkakorna. Har så kula former att det blir oxå orginella pepparkakor, gillar speciellt tyranosaurus-rex formen å Flat coated retriver formen :0) Kl sex var Månkler med familj hit å drack glögg å åt julkakor, det var så kul å trevligt! Speciellt för att det för ett år sedan varit nästan helt otänkbart! Algot tittade lite väl hårt på pepparkaks"huset", så det blev lite sjanserat, men tur det finns smällt socker å laga med! Synd bara det ska vara så jävla hett!!! 2 fina brännblåsor pryder nu händerna. Antar att jag kan se mig i stjärnorna efter någon älgjakt i morgon eftersom det fortfarande snöar.... :0(
Orginella pepparkakor!
Pepparkakspass nr 10!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar