måndag 26 december 2011

Älgexplosion!

Kan man dö av julmust förgiftning eller kan man direkt bli upplöst i atomer av förmycket intag av julmust? Jag tror att det kan vara så, i alla fall så verkar man kunna bete sig lite märkligt av det, men det kan också bero på missuppfattning.... Ho knows?! Ibland så önskar jag att man kunde se sms-trafiken i luften (inkl fax å mail), se alla medelanden som flyger hit å dit. Då hade nog himmelen varit full av bokstäver, och runt högtiderna skulle det nog vara kaos. För det är konstigt det där att trots att medelandena "åker genom luften" så när många skickar så blir det för fullt å det blir bara kaos å tjorv. Det må ju uppstå en villervalla av bokstäver. Se bara nu i jul, helt mongo! På julafton skickade jag ett mess till lillasyster å avslutade med: Pussa skruttarna från moster. Ha en trevlig kväll så ses vi i morgon. Älskar dig! Puss å kram. Så får jag svar: ...vad menade du med det sista, jag förstod inte. Hur kan man inte förstå det? Svarade med samma sak igen å då fattade hon. Så frågade jag igår vad hon inte fattat eftersom det varit ett ganska solklart mess, då visade hon messet å då fattade jag....julkänsla, pustors blir abr om det passar dgi. Kram Inte precis det jag hade skrivit, blev ju aningens märkligt! På kvällen messade jag med bla Johanna, Anna å... :0) men det gick inte å skicka utan fick pröva flera gånger innan det gick vilket resulterade i att på natten hade det skickats själv x antal ggr till berörda. Så jag ber om ursäkt om ni fick dubbla eller trippla uppsättningar av samma mess, sorry! Annas mms kunde jeg inte ens ta emot å det kom bara ett tomt mess från... Å inte gick det ringa vart som helst heller! Dessutom hade Lars fått samma mess som....fått, å det var ju verkligen inte meningen även om han fattade att det kommit fel ;0) Det komiska e ju att jag absolut inte skickat det till honom, men det var till honom som jag messade innan....Fan vi lever ju på 2000-talet och då dator och mobil e en inventarie i varje hushåll så borde man ju vara berädd på högtider med hög press och kunna hantera det så saker kommer fram som dom ska och inte ändrar sig påvägen eller kommer på avvägar! Man kan ju ha missat mycket spännande eller skämt ut sig eftersom det verkar leva sitt eget liv. Antar nyår blir värre! För några år sedan skickade jag ett nyårs mess strax innan tolv, kl 21,00 två kvällar senare kom det fram, gäller å inte skriva något viktigt.....Ett typiskt I-landsproblem kanske, men skärp er ansvariga!!! Slå ett slag för brevduvan!!!!!!! ;0P Ja ja, nu har jag fått irritera av mig lite ;0) Sedan hade jag ju planer på att jaga rådjur i mellandagarna nu med kusinen, hoppet finns ju där fortfarande att det ska gå, men vet ju att det e förmycket snö så hunden kan ju inte ta sig fram och jag orkar inte nu heller pulsa i 60 cm snö! Nu har det ju iofs sjunkit ihop lite eftersom det e plusgrader, men det e nästan jobbigare att gå i det än i lössnö, det suger liksom fast! Suuuuuuuuuug!!! Så någon rådjurs massaker verkar det då inte bli, får väll äta sås å potatis då..... Men däremot så har det exploderat i älg! Det e älgar i nästan vartenda buskage och spår precis överallt. Det är med livet som insatts som man kör mellan Önegårds och mig, för där har det gått ko, kalv och oxe över vägen minst en gång om dagen. Igår då vi åkte skoter så var det spår överallt och det var knaprat på var och varannan buske å tall. Ko och kalv blev påkörda ovanför Valla på julafton, så pappa fick ut å ta reda på det på natten. Så kan man ju fråga vart dessa var då vi fortfarande kunde jaga? Då lyste de som fan med sin frånvaro så mycket att man trodde dom nästan var utrotade. >:0/ Revyn närmar sig med stormsteg, 4 ggr kvar innan premiären å känslan att detta kommer aldrig att gå finns där, men det har gått alla andra år så klart det löser sig nu också :0) God fortsättning på er!

"Kaos är resultatet av en värld som förändras snabbare än människorna som bebor den" / Henry Miller

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar