fredag 16 september 2011

Äntligen hemma :0)

Nu har lill-vovven äntligen fått komma hem. Trött, sliten å öm, men hemma :0) Djursjukhuset ringde i morse å hade inte så goda nyheter, det var fortfarande tvärstopp! Men dom sku pytsa på mer dropp, olja å lavemang. Kl fyra ringde som igen med betydligt bättre nyheter, det hade lossnat å han var friskförklarad å kunde få åka hem! :0) Hämtade han efter kl sex å han var mer än lullig efter drogningen tidigare på em, men han vifftade i alla fall på svansen. Ninisen blev överlycklig då vi kom hem, men det uppskattades inte helt av Fixen som gläffsade till åt honom. Å Nino skrek som kniven sku suttit i han, fast att han inte blivit biten uten bare tillrättavisad. Kokade diet-mat då vi kom hem, köttfärs å ris, som han ska äta dom närmsta fyra dagarna för att skona magen. E så jäkla glad att han e hemma, frisk! Förutom att hämta Fixen har jag snickrat på vedboden, och pappa kom efter jaktprovet å hjälpte mig så vi fick dit golvet å dörren. Nu e det bara veden som ska in....suck! Innan jag hämtade Fixen så åkte jag in till syster-yster å hälsade på Pelle för första ggn, å han var så liten å söt! Men bebis-sug? Neeeej! Lova var inte helt glad i att jag höll Pelle, utan ville hellre att jag sku leka med henne. Så jag hade Pelle på ena armen å så läste vi igenom hela hennes bibliotek å sjöng en massa sånger. Stackars unge å behöva lyssna på det ;0P Lova e inte helt glad i lillebror, speciellt inte om Fredde e på jobb. Då i obevakade ögonblick biter, nyper å luggar hon främst honom. Som här om dagen så skulle hon ge han en "gos", men i stället bet hon honom i näsan. Men hon e ju förliten för att förstå annat än att hon gör fel, å det e ju bara mer uppmärksamhet hon vill ha då hon gör så. Sedan har jag varit på jakt igen, i drömmen. Men nu här hemma å vi jagade murmeldjur med hund, jag, pappa, Keo, Anna å en okänd....ännu en sjuk dröm. Tror man drömmer mer konstigt då man e stressad å orolig, å det att jag jagar i drömmen e nog för att denna hösten betyder jakten å saker runt om så mycket mer än tidigare år :0) Nu blir det god natt å en ny jaktdag ligger framför mig i morgon. Referat kommer!!! Hej svejs!
Storasyster Lova :0)
Lillebror Pelle :0)

"Pelle plutt plutt plutt, tog ett skutt skutt skutt. Över ån ån ån, tappa tån tån tån. In i kammarn efter hammarn, spika fast den lilla tån" /Farbror Frippe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar