torsdag 8 september 2011

Bland svampar å solresor!

Ibland så e det bra då man kan förena nytta med nöje. Har ju sprungit å gått upp till hön flera gånger å såg nu sist att det växte en massa blodriskor efter vägen så nu igår så tog jag med mig en påse så jag kunde plocka påväg ner igen. Det visade sig vara ännu mer än jag trott, så jag fick till en stor ica-påse, å då plockade jag bara efter vägen. Sedan att det var skit-tråkigt å rensa var väll ingen bombe, men det e det värt då den ska ätas. Men innan alla svamp plockades så sprang vi ju upp till hön, å plötsligt så kom A:s hund utspringandes å var ganska sugen på bråk, å eftersom jag har en vovve som e likadan så blev jag rädd att dom skulle ryka ihop, för jag vet att Fix sku aldrig ge sig, å han e antalet kg tyngre än en terrier. Jag skrek så högt att A kom utspringandes å sku ta reda på hunden, å jag vände å sprang neråt för att lugna Fixen å inte trigga den andra hunden mer. Dom slogs ju aldrig, men det var inte långt ifrån.... stannade halv vägs ner å plockade svampen å då kom A för att höra hur det gått med hundarna. Han e ju för söt :0) Pratade en stund innan han åkte upp igen, tycker som sagt att det var snällt å sött å komma kunn for det. På kvällen så kom Anna å vi fikade å tittade på Bonde söker fru! Känns som man må vara lite desperat om man söker dit, fast å andra sidan så har det ju funkat för flera. Men hur som helst så var det jätte trevligt å vi skrattade så tårarna rann. Sedan så tittade vi på solresor, bland annat till Turkiet å Alanya. Det var heller inte så farligt pris för en vecka på ett bra hotell. Men det var ju inte nu vi skulle åka, utan vi tittade på nästa sommar, för då har man råd å spara ihop till resa å fickpengar. Tror det kommer å bli super om vi kommer oss iväg! :0) Idag har jag jobbat å då jag kom hem så tog jag med mig prinsarn å gick skogsrundan. Men uppe på lägdan då vi kom ut ur skogen så höll någon på å elda rundbalar så det luktade satan. Pers rekord neröver hövägen tror jag, å nu blåser det hitåt så det ligger en äcklig dimma över hela Önet. Usch! Trodde att Nino skulle bli trött å lugn efter rundan, men hela kvällen har han varit som speedad å sprungit runt runt å bitit å slitit i allt och inget. Å kissat inne, även fast det var vid ytterdörren, men han e ju bara lill-kille :0) Nu blir det Lyxfällan. Fattar inte hur dum man får bli som spenderar mer än man har å som förnekar att man sitter i skiten. Har man inga pengar så får man begränsa sig, men men.... Men först så ska jag njuta av å ha älskade Fixen på mina fötter å älskade lilla Nino sovandes på bröstet. Puss å Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar