tisdag 27 september 2011

Barnförbjudna sånger och R.I.P Sako!

En betydligt bättre dag idag, där jag också fått en hel del gjort! Frukost och sedan ut å köra in mera av veden. Veden den värmer ju flera gånger: 1. Då man hugger den. 2. Då man kapar och klyver den. 3. Då man staplar upp den å 4. Då man eldar den. Så ved e ju den optimala värmekällan :0) Mitt i dagen kom pappa å syster-yster med barnen å fikade. Lova doppade av alla sorter, men jag tror det mesta hamnade på golvet. Eller rättare sagt, det hann inte landa på golvet innan hundarna var där å åt opp det. Idag blev det i alla fall en löptur till mamma å pappa å sedan middag där å mys-pys med lilla Pelle. Han e så go!
Blev så full i skratt idag då syrran var hit. I sången "Ekorren satt i granen" så får han ju beska piller av sin mamma, men i Lovans sångbok så får han beska droppar....å alla vet vi ju att beska droppar är snaps! Så ekorren super egentligen till å mamman ger sprit till minderåring, så sången borde ju barnförbjudas! ;0) Berättade ju om kompisen som mist sin hund igår, tyvärr var det som befarat....dom hade hittat rester av den idag. Fy fan så fruktansvärt! Vill inte ens tänka tanken på att mina älsklingar skulle gå en sådan död tillmötes. Jag har alltid fascinerats av de stora rovdjuren, varför vet jag inte, det e bara så. Men jag har insett mer å mer att jag e jävligt priviligerad som kan jaga fritt med löshund å kan ha mina hundar lösa på gården å på skogsturer utan å vara rädd för att de ska bli tagna av varg. Jag förstår att många söker jakt på andra orter, för vem vill leva med vetskapen att ens kamrat inte kommer hem efter jakten? Å det går nog inte att komma ifrån att löshundsjakt e mer spännande än jakt med bandhund. Så jag förstår dom som bor mitt i det och kanske lever med noll-visionen å inte vill ha varg. Men en sak vet jag klart, jag vill inte ha varg här! Förstår dom som skjuter då dom kommer å jagar ens/ens kompis hund, skulle nog jag å göra. Hoppas jag aldrig får uppleva det! Men jag tror att skulle man hamna i den sittsen å ha gjort det, så sku det nog bli S.G.T! Men i alla fall: R.I.P Sako! Satt förresten å tittade på gamla bilder, å hittade kort från jaktresan i Kintail i Skottland. Vill verkligen åka dit igen! Så jag lägger ut några bilder från resan! Se å njut! :0)
Kintail dalen!
Jaktterrängen.
Inte så mycket å gömma sig bakom här!
Första jaktdagen, första hjorten!
Sista jaktdagen, sista hjorten å ett digert gevär ;0)


"Requiescat In Pace - Vila i frid" / Latinskt ordspråk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar