lördag 24 september 2011

Livet på en pinne!

Livet på en pinne :0) Så kan man kanske beskriva denna helgen hittills. Mycket god mat, god öl å shopping! Efter en bastant hotell frukost begav vi oss ut på Trondheims gator för å kolla in stan å dess shopping utbud, å det finns en hel del affärer å välja på. Tyvärr för kontot kanske man kan säga :0) Shoppade bland annat ett par snygga korta jeansshorts (som man ska ha leggings under), en långärmad tröja å en skitsnygg rosa Armani tröja. Ångrar att jag inte köpte två.... Gick sedan runt å strosade i affärer å var ner på Ravnkloa, en saluhall, å kollade, men det var inte så mycket å se, utan luktade mest fisk... ;0) Det e så himla kul, för såfort jag kommer till Norge så slår jag om automatiskt å börjar prata norska, å jag har saknat det. Älskar verkligen det norska språket! Det e nästan så att jag måste tänka mig för om jag ska prata svenska, å inte dialekt,med en kompis så jag inte lägger om på norska när jag e här. Men det e kanske inte så konstigt eftersom jag bott så många år här, ja inte just i Trondheim då, men i Norge. Om en timme ska vi ut å ta en öl innan vi går ut å äter. Har beställt bord på resturangen Grenaderen å ska kosta på oss å äta en 3 rätters meny med kungsräkor till förrätt, helstekt filè till huvudrätt å hjortron parafaít til dessert. Sedan blir det nog flera öl, ha ha ha! Men hittills så e jag mycket nöjd med dagen och ser fram emot kvällen! Träffade förresten på K å Asta Fantasta. Asta e en tysk jaktterrier som jag brukade passa på Evenstad, jagade även med henne en hel del. Det blev många roliga jakter med henne, hon var dock lite hård, men jag saknar jakterna. Var ju ganska mycket aktion i jakten då man jagade med henne. Terriers e det ju ofta fart i. Jag fick aldrig skjuta något, men jakten var ändå så göy! Tror jag får försöka tigga mig till någon sådan jakt om det e någon som har... :0) Hepp hepp!
En stor del av helgens föda ;0)
Jeans shortsen
Armani tröjan
Italienskglass på torget
Johanna bland shoppingpåsarna!

"Ett fynd är en sak du inte behöver till ett pris du inte kan motstå" / Okänd


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar