fredag 30 september 2011

60-års fest med familjen!

Helg!!! Fy fan vad skönt med helg, dessutom fick jag helg redan kl ett idag. Öppnade i barnehagen idag, å då klockan ringde halv fem i morse så var till och med Nino så trött så ögonen verkade stå stilla i huvudet på han ;0) Efter jobbet åkte jag en tur till Krokom å shoppade nå leggings innan jag hämtade grabbarna hos mor å far å åkte hem å duscha å bytte om till det jag shoppade i Trondheim, blev skitsnyggt om jag får skryta ;0) Hemma hos mamma å pappa var också resten av mina syskon med familjer, å på bordet en gigantisk smörgåstårta! Det tackar man ju inte nej till!!! Alla åt så det töt ut ur öronen, å toppade det sedan med en rejäl marängswisch (jag vet det heter marängsviss, men det låter bättre med swisch!). Uppvaktade pappa med en resecheck å så hade han fått en tröja av mig tidigare med en bild av han, amos å kalven han sköt å texten: Vegetarian = Fornnordiskt ord för dålig jägare. Å på baksidan var det en kartbild över vårat jaktområde. Satt å surrade å lekte med barnen som det var full fart på. Lova gick på energireserven då jag åkte hem å kunde inte sitta stilla i en sekund, men syrran menade på att då alla åkt så slockande hon nog direkt. I morgon e det den 1 oktober å då börjar jakten, så egentligen tänkte jag pröva i morgon bitti å se om det e något liv. Enligt rätt säkra källor har det ju skådats rådjur häromkring, så vi får väll se ;0) Men pappa ska på jaktprov med Amos här i området, så det lär ju inte vara så populärt att ge sig ut i skogen misstänker jag. På gränsen till lynchning kan jag tro ;0P Får se om jag hinner med en tur i morgonkväll i stället, men ska till Anna å käka med gänget å ta några öl på kvällen, så får se hur tiden räcker till. Ska snickra lite å så ska jag lägga ett nytt spår till Nino på dagen har jag tänkt, så "järalaus" blir jag då knappast. Hoppas kunna klämma in lite träning oxå ;0) Lägger ut lite bilder från ikväll! Agur!
Mammas goda smörgåstårta!
Födelsedagsbarnet
"Eulalia" i 50-tals frilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar