lördag 1 oktober 2011

En solig premiärdag!

Gud vilken härlig dag! Har varit en strålande fin oktober dag å jag har hunnit med nästan allt jag tänkt. Använde förmiddagen till att köra in mera av vedhögen, å så var jag å fyllde på mer energi hos mamma mitt i dagen. Smörgåstårta e egentligen godast sedan den stått en dag å saftat till sig lite. Hem å fortsätta med veden, men då fick jag hjälp av Algot å lassa i å ur skottkärran. Han talade om att han var så stark att han orkade inte bryta ner sig själv ;0D Då e man stark! Var å hälsade på en väninna som var hemma i helgen, e så kul å träffas. Vi har ju känt varandra hela livet, å då menar jag verkligen hela livet. Sedan blev träningsturen lite längre än jag tänkt, men det var så skönt. Var ner till mamma å pappa å sku lägga spår till Nino, men det blev inte som tänkt. Han gjorde det bra å hittade fram till slutpunkten, men bitvis så gick han efter lukten i luften å inte på marken. Det var nämligen så att skånken blivit invaderad av likmaskar så den luktade högg å jäkelskap, så därför var det lättare å vädra i luften å följa än nosa i marken. Filmade en snutt för å visa att han kan när han vill :0) Nu e bara problemet att jag har inget mera blod eller någon skånk. Blod e ju enkelt å fixa, får väll åderlåta mig själv om inte annat ;0), eller köpa på affären. Men undra om dom säljer älg- eller rådjursskånkar....? :0P Får försöka lösa det på något sätt! För inte blev det något under jakten heller. Var ute å postade, men det enda som visade sig var en nötskrika å så skymtade ko med kalv i skogskanten. Rent teoretiskt sku jag ju ha kunnat skjutit kalven å sagt jag trott det var en killing, men rent praktiskt så skulle inte en jävel trott på det. Inte ens jeg själv ;0) Får pröva i morgon igen. Men det börjar bli svårt att veta vart, eftersom det sprids skit på var å varannan lägda just nu. Får hoppas på två dagars ösregn så det regnar bort. Kan börja i morgon kväll eftersom jag ska bort å har inte möjlighet att jaga då ändå. Men nu ikväll blir det grillning med gänget hos Anna! Längtar! Amos tog förresten ett till första pris på jaktprov idag efter att ha skällt på ko med kalv. Om bara inkallningen hade funkat hade han kunnat kvala till SM. Du må tro att pappa e stolt över honom, det e ju nästan så mamma fått flyttat ut ur sovrummet ;0) Ett första pris till å han e Jakt Champion :0D Å blir han det så lär mamma deff få flytta ut ur sovrummet, eller i alla fall göra plats åt Amos i sängen, för då lär bara det bästa duga åt honom. Ha ha ha ha, nej då kanske inte SÅ allvarligt, men det sku vara skitkul om han blev Jakt Champion! Hej hå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar