tisdag 18 oktober 2011

En 5-åring kan långt mer än man tror!!!

Idag har det egentligen varit en ganska tråkig dag, jag har städat..... Man kan ju ha roligare saker för sig på sin lediga dag, men det var sjukt nödvändigt å städa, å det e skönt då det e gjort. Bjöd mamma å pappa på middag, en supergod köttgryta som jag hittade på nätet. Den kommer jag göra flera gånger :0) Sedan insåg jag att man ska aldrig sluta förvånas, speciellt inte över barn. Fick besök av 2 syskonbarn, 5 och 7, på em å det höll till i köket å tittade bla på en figur, en man i leopardkallingar med en korkskruv mellan benen som jag fått av min kusin i födelsedagspresent. Jag höll på diska så jag överhörde deras samtal. Plötsligt
hörde jag något som gjorde att jag nästan tappade öronen. Det var minstingen som sjöng Fantomensången, men med en "Liiiiiiiite" annan text..... Orginalet går: Ingen har sett Fantomen utan kläder, klädd i kallsonger å stövlar av läder, han tar nog bort en rand där fram när han kissar bakom trädets stam...Men verisionen jag fick höra var som sagt en helt annan....:Ingen har sett kuken med kläder, klädd i kallsonger å stövlar av läder, han tar nog bort en rand där fram när han tittar fram...." -Vad sjöng du nu? Frågade jag mäkta förvånad över att han som bara är 5 år kunde sådana ord. -Fantomen, skyndade han sig å säga. -Nä, sa den andra. Han sjöng kuken! Harkel, harkel....kan ni inte någon annan sång? Å så sjöng de en sång den största sa sig ha lärt på kyrkis, även om hon inte gillade kyrkis eftersom dom bara sjöng om Gud å Jesus. Tror bestämt att den yngste sku behöva gå på kyrkis för att få lära sig nå mer rumsrena sånger. Men man ska som sagt var inte sluta förvånas, dom snappar upp å kan mer än man tror, sötnosar! I morgonkväll blir det bio med bästa Johanna (kusin), ska se The three Musketeers i 3D. Zbogom!

"-Pojkar har snopp! Jaha sa Fröken, och skulle testa kunnandet lite, vad har flickor då? -Dom har halsband!" / Axel 4 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar